آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانشگزارش

دانشگاه هرات نمایشگاه نقاشی برگزار کرد

چهارمین نمایشگاه« دوسالانه» دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات برگزار شد که استقبال اعضای شورای ولایتی، استادان و دانشجویان را به همراه داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، سید نویدالحق فضلی استاد دیپارتمنت نقاشی می‌گوید:در این نمایشگاه دوسالانه تعداد ۳۰۰ اثر هنری تهیه گردیده که به تعداد ۱۲۳ اثر هنری از ۶۳ هنرمند بعد از تأیید کمیسیون به نمایش گذاشته شده است.
وی، برگزاری چنین نمایشگاه‌ها را از دستاوردهای فرهنگی، هنری و افتخار هنر هرات عنوان کرده، می‏افزاید:« باید از آثار هنری هنرمندان‎مان حمایت گردیده و زمینه برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها در مرکز کشور جهت راه‌اندازی رقابت‌ها مهیا شود.»
در همین حال محمد توفیق رحمانی، رئیس دانشکده هنرها، برگزاری نمایشگاه‌های دوسالانه دانشکده هنرها را از روی‎دادهای مهم هنری تلقی نموده و هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم با هنر خواند.
از سویی هم عبدالرحمن پدرام عضوی شورای ولایتی هرات با شرکت و استقبال از این نمایشگاه، شرکت نکردن مسئولان اداره محلی و اطلاعات و فرهنگ هرات را در این اینگونه نمایشگاه‌ها، مورد انتقاد قرار داد.
وی افزود:« بعد از دو سال ما شاهد برگزاری نمایشگاه نقاشی دوسالانه از دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه هرات هستیم، اما متاسفانه در این نمایشگاه بسیار مهم و گران‌بها نه والی و نه هم رییس اطلاعات و فرهنگ هرات شرکت کرده است.»
آقای پدرام، به این باور است که شرکت نکردن مقامات دیدگاه سرسری آنان را نسبت به هنر و هنرمندان هرات بیان می‌کند.
گفتنی است که نمایشگاه دوسالانه دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هرات برای چهارمین بار برگزار می‌شود که شامل قالب‌های هنری نقاشی، مینیاتور، نقاشی-آبرنگ و گرافیک بوده و این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز به روی بازدید کنندگان باز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا