آخرین اخبارسیاست

دانش: اصلاحات عدلی و قضایی، اساس تمامی اصلاحات است


رومانا سچریگر، مسئول بخش حاکمیت قانون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، قبل از ظهر امروز (دوشنبه، ۱۹سرطان)، با سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از صفحه رسمی سرور دانش، در این دیدار، روی موضوعات اصلاحات در سکتور عدلی و قضایی، مبارزه با فساد و مکانیزم تطبیق برنامه ملی اصلاحات عدلی و قضایی بحث شد.
معاون رییس جمهور، با اشاره به این که سکتور عدلی و قضایی در هر کشوری از جمله در افغانستان نقش کلیدی دارد گفت: اصلاحات عدلی و قضایی باید اساس و پایه اصلاحات در بخش‌های دیگر باشد.
معاون رییس جمهور، با اشاره به برنامه‌های مشترک دولت افغانستان و سازمان ملل متحد، در بخش اصلاحات گفت: حالا زمان آن رسیده است که همکاری مشترک برای اصلاحات عدلی و قضایی بین دولت افغانستان و همکاران بین‌المللی به خصوص دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، بیش از پیش گسترش یابد.
به گفته معاون رییس جمهور، ارتقای ظرفیت و اصلاحات ساختاری، اصلاح قوانین و مبارزه با فساد از اولویت‌های اساسی در تطبیق برنامه ملی اصلاحات عدلی و قضایی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به تجارب سازمان ملل متحد، در بخش تقویت و توسعه حاکمیت قانون و اصلاح سکتور عدلی و قضایی در کشورهای مختلف جهان، گفت که برای هماهنگی بیشتر ایجاب می‌کند تا میکانزم جدیدی بین دولت افغانستان و سازمان ملل متحد برای تطبیق برنامه ملی اصلاحات عدلی و قضایی تدوین شود.
در این دیدار رومانا سچریگر، مسئول بخش حاکمیت قانون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز، ضمن قدردانی از نقش معاون رییس جمهور، در زمینه اصلاحات در بخش‌های مختلف، گفت که از نظر دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، سکتور عدلی و قضایی مستقل و کارآمد، پیش شرط مبارزه با فساد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا