اسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

دانش به دنبال اعتمادسازی حکومت در بین مردم


محمد سرور دانش، معاون ریاست جمهوری کشور در راس یک هیئت بلندرتبه در ولایت دایکندی سفر کرده و چندین پروژه انکشافی در این ولایت را افتتاح کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد سرور دانش معاون رییس جمهور، در این سفر پروژه‌هایی را افتتاح کرده بود که قبلاً توسط اداره محلی از ولایت افتتاح شده بود.
آقای دانش در سفری که به ولایت دایکندی داشت در اولین سخنرانی خود اتئلاف نجات برای افغانستان را غیرمنطقی عنوان کرده و آن‌را یک حرکت پارادوکسیکال و از نگاه ملی و بین‌المللی فاقد منطق حقوقی و سیاسی است.
با این حال، به باور شماری از آگاهان سیاسی و فعالان مدنی در ولایت دایکندی، این سفر آقای دانش بیشتر به دلیل اعتمادسازی میان ارگ و مردم مناطق مرکزی‌ به خصوص ولایات بامیان و دایکندی است.
رحیمه خاوری، فعال جامعه مدنی در ولایت دایکندی می‌گوید: تیم ارگ با فرستاده‌اش سعی بر این دارند تا توجه مردم مناطق مرکزی به خصوص هزاره‌جات را به خود جلب کرده تا به نحوی از سقوط نظام کنونی‌شان جلوگیری کنند.
محمد‌ علی ناطقی، تحلیل‌گر مسایل سیاسی و فعال مدنی، می‌گوید: آقای دانش تنها وسیله‌ای بوده که از طرف حکومت وحدت ملی به منظور زمین‌گیر کردن آقای محقق در ولایت دایکندی، انتخاب شده است.
به باور شماری از آگاهان سفر آقای دانش به ولایت دایکندی یک سفر بدون هدف بوده که از طرف رییس جمهور جهت تشویق مردم به حمایت از نظام کنونی به این ولایت سفر کرده است.
از سوی دیگر، یکی از کارمندان اداره محلی ولایت دایکندی، که نخواست نامی از وی گرفته شود می‌گوید: در اصل آقای دانش صرفاً به منظور استحکام بخشیدن پایه‌های حکومتی به این ولایت سفر کرده بود، اما ظاهراً چندین پروژه را که حتی سال‌های قبل نیز افتتاح شده بود را افتتاح کرد.
در این سفر آقای دانش با والی بامیان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا