آخرین اخباراجتماعافغانستان

داکتر عبدالله: آیت‎الله بهشتی بنیانگذار جهاد در مناطق مرکزی بود

از بیست و یکمین سالروز درگذشت آیت‎الله بهشتی با حضور مقام‎های بلند پایه حکومتی، شخصیت‎های ملی و عالمان دینی بزرگداشت شده و بر ابعاد علمی و عملی شخصیت او بحث صورت گرفت.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی آیت‎الله بهشتی را یک عالم وارسته و فقیه عالی‎قدر خوانده و او را از بنیان‌گذاران جهاد در مناطق مرکزی افغانستان دانست.
داکتر عبدالله عبدالله همچنان افزود که آرزوی تمام مجاهدین افغانستان رسیدن به صلح و ثبات سیاسی در کشور بود و در این راه قربانی‎های زیادی داده شد، ولی آنچه پس از پیروزی به دست آمد آن‌چیزی نبود که مجاهدین می‎خواستند.
از سوی هم آقای عبدالله با اشاره به انتخابات پارلمانی سال آینده در کشور، از سران تمام جناح‎های سیاسی خواست که در این روند سهم بگیرند تا تجربه انتخابات سال ۹۳ خورشیدی تکرار نشود.
رییس اجرایی حکومت، داعش را یک مشکل جدی برای افغانستان و جهان دانسته، افزود که همه مردم افغانستان باید در برابر تروریزم جهانی به ویژه داعش متحدانه مبارزه کنند.
در همین حال، سرور دانش، معاون ریاست جمهوری، نقش آيت الله سید علی بهشتى را در جهاد و مقاومت مخصوصا در دهه اول تحولات، نقشى بى‌بديل توصيف کرده و آن را در مديريت جهاد و مقاومت مردم افغانستان در برابر تجاوز شوروى از علل اصلى موفقيت مجاهدين ارزيابى كرد.
آقای دانش همچنان به شكل‌گيرى شوراى انقلابى اتفاق اسلامى اشاره كرده و آن را از ضرورت‌هاى اساسى جهت دولت‌دارى و مديريت امور جامعه دانست.
معاون رییس‌جمهور، شكل‌گيرى «شوراى اتفاق» را نوعى دولت‌دارى براساس نياز آن روز ارزيابى كرده و عملكرد آن را موفق دانست.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان، محمد اکبری، از سران جهادی و شماری از چهره‌های سیاسی دیگر هریک به ابعاد شخصیتی آیت الله بهشتی اشاره نموده و از کارنامه وی به نیکی یاد کردند.
گفتنی است که آیت‎الله بهشتی یکی از بنیانگذاران جهاد در مناطق مرکزی افغانستان بود که پس از سال‌ها جهاد و مبارزه، ۲۱ سال پیش از امروزدرگذشت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا