آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکتر عبدالله از آمادگی دولت برای آغاز مذاکرات صلح خبر داد

داکتر عبدالله رییس شورای مصالحه ملی پس از چاشت دوشنبه(۱۹ جوزا) در همایش ویدئویی برای ایجاد صلح در افغانستان از آمادگی هیئت مذاکره کننده صلح کشور برای آغاز گفت‌وگوها خبرداد.


به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی از طریق ویدیو کنفرانس در همایشی که در مورد کمک‌های بین‌المللی برای ایجاد صلح در افغانستان از سوی انجمن قلب آسیا، بنیاد کنراد آلمان و مرکز همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه نیویارک به اشتراک دانشمندان، پژوهشگران،‌ سفرای پیشین و کارشناسان امور افغانستان برگزار گردیده بود صحبت کرد.
رییس شورای صلح در صحبت‌های خود با تشکر از برگزار کنندگان نشست گفت: بیش از چهل سال است که کشور در بحران قراردارد و برای نخستین‌بار زمینه‌ واقعی تأمین صلح فراهم گردیده است. در داخل افغانستان ما شاهد اجماع جریان‌های مختلف و حکومت برای دست‌یافتن به صلح دایمی هستیم. در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای نیز شاهد تغییرات عمده و حرکت به سوی صلح می‌باشیم. در این راستا می‌توان از امضای توافق‌نامه میان ایالات متحده‌ امریکا و طالبان نام برد.
او افزود: کشورهای مختلف از جنگ و فعالیت‌های دهشت‌افگنانه در افغانستان متأثر شده‌اند و در این مرحله شاهد یک اجماع بین‌المللی برای دست‌يافتن به صلح هستیم. آتش بس در جریان روزهای عید، کاهش خشونت‌ها و تبادله‌ زندانیان گام‌های موثری برای آغاز مذاکرات است.
آقای عبدالله همچنان ابراز امیدواری کرده است که پروسه تبادل زندانیان در حدی برسد که مانع آغاز مذاکرات صلح نشود.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی در ادامه افزود: طرف جمهوری اسلامی افغانستان آماده‌ مذاکره است و برای تحقق صلح از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و ابراز امیدواری نمود تا طالبان نیز با استفاده از فرصت در راه برآورده شدن خواست مردم تلاش نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا