آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

داکتر عبدالله: تحمیل خواست‌ها با توسل به زور درد و رنج مردم را افزایش می‌دهد

رییس شورای عالی مصالحه ملی با نشر پیام تسلیت در پیوند به کشته شدن فهیم دشتی خبرنگار و سخنگوی جبهه مقاومت، گفته است که تحمیل خواسته‌ها با توسل به زور هیچ‌گاه نتیجه مطلوب در پی ندارد و باعث ادامه درد و رنج مردم می‌شود.


داکتر عبدالله امروز سه‌شنبه(۱۶ سنبله) با نشر یادداشتی در پیوند به کشته شدن فهیم دشتی گفته است که جنگ، هر روز فرزندان بیش‌تر این کشور را به خاک و خون می‌کشد، خانواده‌ها را به سوگ می‌نشاند ‌و وطن را از سرمایه‌های انسانی محروم می‌کند.
عبدالله از فهیم دشتی به عنوان «انسان مومن، متعهد، ارزش‌گرا، مخلص» و شیفته راه «قهرمان ملی کشور» یاد کرده است.
عبدالله در این یادداشت هم‌چنان گفته است: «دشتی در راه روشنگری با تمام وجود همت گماشت و سنگر رسانه و نهادهای رسانه‌ای را برای رشد ارزش‌های مسلکی ژورنالیسم، نهادینه شدن آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات در جامعه بر هر کار دیگری ترجیح داد».
رییس شورای مصالحه ملی هم‌چنان از عبدالودود ذره خواهرزاده احمدشاه مسعود، که همراه با فهیم دشتی در درگیری با طالبان کشته شد به عنوان دوست خود و نیز «مبارز پاکباز» و «کدر ورزیده» کشور یاد کرده است.
محمد فهیم دشتی خبرنگار پیشین و سخنگوی جبهه مقاومت علیه طالبان، همراه با عبدالودود ذره شام روز یک‌شنبه(۱۴ سنبله) در منطقه «دشتک» ولایت پنجشیر در نبرد با طالبان جان باخت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا