آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

داکتر عبدالله خواستار شروع فوری مذاکرات دوحه شد

رییس شورای عالی مصالحه ملی با اشاره به افزایش روز افزون خشونت‌ها، خواستار آغاز فوری و جدی مذاکرات صلح در دوحه شد.

به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز یکشنبه(۳حوت) در نشست افتتاح کمیسیون برنامه‌های انکشافی و جلب کمک‌های شورای عالی مصالحه ملی، گفت که سطح خشونت‌ها در کشور نگران کننده است و باید هرچه زودتر مذاکرات دوحه به گونه جدی و فوری آغاز شود.
عبدالله همچنان افزود که آتش‌بس خواست اصلی مردم افغانستان است و برای رسیدن به این خواست، مذاکرات صلح باید ادامه یابد.
عبدالله با اشاره به حادثه‌ سوم حوت ۱۳۵۸ خورشیدی، گفت که چهل سال پس از آن روز، هنوز هم مردم افغانستان به‌ویژه نیروهای امنیتی در دفاع از حق مردم و رسیدن به صلح قربانی می‌دهند.
او ابراز امیدواری کرد که روزی صلح در افغانستان تأمین شود. به گفته‌ او، هیچ اولویتی بالاتر از یک صلح عادلانه و قابل قبول برای مردم افغانستان نیست.
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفت، صلحی که تمام مردم خود را در آن دخیل دانسته و از آن مستفید شود، می‌تواند صلح پایدار باشد. آقای عبدالله علاوه کرد که برای پایدار بودن چنین صلحی، رساندن خدمات به مردم و کمک به وضعیت اقتصادی مردم و توسعه‌ پایدار کشور، بحث اساسی است.
دور دوم مذاکرات صلح میان هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان و گروه طالبان که قرار بود به تاریخ ۱۶جدی پس از یک وقفه ۲۰ روزه از سر گرفته شود، هفته‌ها است که متوقف مانده و هیچ نشست جدی میان دو طرف برگزار نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا