آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

داکتر عبدالله خواستار گسترش روابط با دهلی نو شد

داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور از کمک‌ها و نقش سازنده‌ هند در افغانستان قدردانی کرده و خواهان ادامه و گسترش روابط میان کابل و دهلی نو شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله این اظهارات را شام روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۴ اسد) در مراسم تجلیل از هفتادوسومین سالروز استقلال هند در سفارت این کشور در کابل مطرح کرده است.
او همچنان سالروز استقلال هند را به حکومت و مردم آن کشور تبریک گفته و همچنان افزوده است که هند از دوستان و متحدان تاریخی و استراتژیک افغانستان است.
محمد اشرف غنی نیز روز پنج‌شنبه ضمن تبریک گفتن هفتادوسومین سالروز استقلال هند به حکومت و مردم آن کشور، همچنان گفته بود که افغانستان به عنوان یک دوست نزدیک هند، علاقمند است که روابط و مشارکت خود را با هند تقویت کند.
ارگ در اعلامیه‌ای گفته بود که هند در لحظات دشوار و مصیبت، دوست بزرگ و نزدیک افغانستان بوده و با کمک گسترده به حفظ ثبات و امنیت در منطقه و جهان کمک کرده است.
از سویی هم، رییس اجرایی کشور در حالی خواهان ادامه و گسترش روابط با هند شده است که روابط دهلی نو با اسلام‌آباد، همسایه‌ جنوبی افغانستان همواره پرتنش بوده و اخیراً تنش‌ها بر سر مسئله کشمیر میان دو کشور نیز خبرساز شده است. تنش‌هایی که می‌تواند روی روند صلح افغانستان نیز تأثیر بگذارد.
پاکستان به عنوان یکی از کشورهای حامی طالبان و کشوری که رهبران طالبان نیز در خاک آن حضور دارند، می‌تواند نقش مهمی در روند صلح افغانستان و کشانیدن طالبان به میز مذاکره با حکومت افغانستان بازی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا