آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکتر عبدالله در یک سفر سه روزه به بریتانیا رفت


داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، در یک سفر سه روزه، امروز چهارشنبه( ۱۶ جوزا) وارد بریتانیا شد.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی با نشر خبرنامه‌ای گفته که داکتر عبدالله در جریان این سفرش با شماری از مقام‌های بلندپایه بریتانیا دیدار خواهد کرد.
در خبرنامه آمده است که داکتر عبدالله در این سفرش با «تریزا می» نخست‌وزیر بریتانیا٬ شاهزاده چارلز ولیعهد بریتانیا٬ و برخی از مقامات بلندپایه دیگر این کشور و همچنان برخی مقامات آن کشور که در افغانستان وظیفه داشته‌اند، دیدار خواهد کرد.
براساس معلومات منبع، رییس اجرایی در مدت اقامت خود در اندیشکده چتم‌هاوس و مرکز مطالعات دین٬ آشتی و صلح دانشگاه وینچستر بریتانیا درباره‌ قضایای مربوط به افغانستان سخنرانی خواهد کرد.
تحکیم و گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور٬‌ سپاسگزاری و قدردانی از کمک‌های بریتانیا برای حکومت و مردم افغانستان٬‌ مبارزه با دهشت‌افکنی٬‌ افزایش کمک‌های نظامی و غیر نظامی بریتانیا برای افغانستان، تجهیز و آموزش قوای مسلح افغانستان٬‌ رفاه اقتصادی و کاهش فقر٬ کمک به عودت‌کنندگان و بی‌جاشدگان داخلی٬ اصلاحات و پیشرفت‌ها در حکومت وحدت ملی٬‌ تقویت حکومت‌داری خوب٬ مبارزه با فساد٬‌ راه‌های تأمین امنیت و دست یافتن به صلح و روابط و نقش منطقه‌ای افغانستان محور اصلی بحث‌ها و مذاکرات این سفر را تشکیل می‌دهد.
پیش از این گزارش شده بود که طارق‌شاه بهرامی وزیر دفاع کشور نیز به بروکسل رفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا