آخرین اخبارافغانستانسیاست

داکتر عبدالله: سرکوب و ارعاب افغانستان را به جنگ داخلی سوق می‌دهد

خبرگزاری دید: داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه دولت پیشین در واکنش به ادعاها مبنی بر بازداشت، شکنجه و کشتار غیر نظامیان در پنجشیر و بغلان و تخار می‌گوید که سیاست ارعاب و سرکوب افغانستان را به جنگ داخلی سوق می‌دهد.


داکتر عبدالله امروز جمعه (۲۳ ثور) در فیسبوک نوشته که ادامه سیاست‌های ضد بشری، سرکوب، ارعاب و اعمال محدودیت‌ها بر دختران و زنام موجب انزوای بیشتر کشور شده، تنش‌های قومی را افزایش می‌دهد و کشور را به جنگ داخلی سوق می‌دهد.
داکتر این موضوع را از هند بیان کرده است.
او همچنین گفته است که «محکمه صحرایی، کشتار و شکنجه‌ غیرنظامیان» براساس شعائر دینی، قوانین بشری، اصول جنگ، عرف وطنی و بین‌المللی محکوم و قابل نکوهش است.
عبدالله عبدالله تأکید کرده است که به گواهی تاریخ، راه‌اندازی سیاست انحصار و حذف همواره به مشکلات مردم و کشور افزوده و افغانستان را به سوی بحران سوق داده است.
او از جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری خواست است تا تحقیقات بی‌طرفانه را درباره‌ حوادث اخیر در پنجشیر، بغلان و تخار آغاز و نتایج آن‌را با مردم افغانستان شریک کنند.
عبدالله در عین حال افزوده است که بحران جاری در افغانستان را می‌توان از راه مذاکره، تفاهم، احترام به اراده‌ی مردم، تنوع مذهبی و تفاوت‌های هویتی-فرهنگی موجود در کشور، حل و فصل کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا