آخرین اخبارافغانستان

داکتر عبدالله: لویه جرگه راه ‏‏حل نیست

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، در واکنش به خواست سیاست‏‌گران مبنی به برگزاری لویه جرگه می‏‌گوید، برگزاری لویه جرگه راه ‏حل نیست و تنها گزینه انتخابات است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای عبدالله که در شورای وزیران صحبت می‏کرد، گفته که برگزاری لویه جرگه مشکلی را حل نمی‏کند.
وی افزوده است:« توقع ما از سیاست‌مداران این است که بیشتر سیاست در مسیر سالم قرار بگیرد … چند روزی حوصله‌ بیرون از حکومت بودن را هم باید داشته باشند، وقتی از دموکراسی و مردم سالاری صحبت می‌کنیم باید رسمی از خود به جا بگذاریم که آینده روی آن بنا شده بتواند. اگر دو روزی گذشت و در حکومت نبودیم، بگوییم که زود حکومت موقت شود، اگر موقت نمی‌شود، چپه شود. بعد اگر این هم نمی‌شود لویه جرگه شود، به هر طریقی که می‌شود باید مطرح شویم.»
آقای عبدالله، بر برگزاری انتخابات عادلانه، شفاف وبه موقع تاکید کرده و گفته که نمی‏خواهیم خاطرات تلخ گذشته یکبار دیگر تکرار شود.
رییس اجرایی، همچنان بیان می‏دارد کسانی که تاکید به برگزاری لویه جرگه دارند، با منافع ملی برخورد سیاسی می‏کنند:« در گذشته هم اپوزیسیون بوده در کشور، مبارزه سیاسی داشتند، اما هیچ وقت و هیچ روزی خواستار سقوط نظام یا سقوط حکومت نبودند.»
در همین حال، حامد کرزی و رنیگن دافر سپنتا از جمله سیاست‎مداران کشورند که خواهان برگزاری لویه جرگه شده و آن را کلید تمام بحران‏های جاری می‏دانند.
با این همه، ریاست‏ جمهوری با صدور اعلامیه‏ای گفته که برگزاری لویه جرگه خلاف قانون اساسی کشور است و به مسئولان حکومتی نیز هشدار داده که در صورت شرکت در لویه جرگه، از وظایف‎شان سبک‏دوش می‏شوند.
لویه جرگه برگزار خواهد شد یانه، پرسشی است که گذشت زمان به آن، پاسخ درخور خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا