آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

دبیرکل حزب الله لبنان: افغانستان شاهد عینی افول قدرت و شکست امریکا است

خبرگزاری دید: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در پیوند به روز جهانی قدس گفت که امریکا شکست خورده و قدرتش در جهان افول کرده است. او افغانستان را شاهد عینی شکست امریکا خواند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز جهانی قدس گفت: امروز روز جهانی قدس را گرامی می‌داریم که چهل سال پیش امام خمینی آن را نامگذاری کردند.

وی افزود: روز قدس متعلق به تمام فلسطین و اعلام همبستگی امت اسلام و شرافتمندان و آزادگان جهان با فلسطین، قدس و مردم مظلوم آن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افول قدرت امریکا در جهان اشاره کرد و در این باره به نمونه‌هایی عینی این واقعیت اشاره  و تاکید کرد: امریکا دیگر همانند گذشته قدرتمند نیست، افول قدرت امریکا ادعا نیست واقعیت است و شواهد مختلفی برای آن وجود دارد. اولین شاهد افول امریکا، کشور ونزوئلا است که تمام طرح های امریکا برای سرنگونی دولت این کشور شکست خورد. شاهد دیگری  که زلزله‌ای در منطقه ما ایجاد کرد، شکست آمریکا در افغانستان پس از بیست سال جنگ و هزینه کردن صدها میلیارد دالر و تلفات و خسارت‌های سنگین است.

به گفته نصرالله، امریکا فقط به دنبال منافع خود در منطقه است و با هیچ کس عقد اخوت و دوستی نبسته است.

نصرالله با اشاره به ضعف و افول قدرت امریکا در نگاه متحدین این کشور در منطقه از محتوای سخنان برخی از مقامات عربی در این باره پرده برداشت و گفت: برخی مسئولان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ما گفتند متقاعد شده‌اند که نمی‌توان به طور مطلق برای حمایت از نظام یا دولتشان به امریکا تکیه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا