آخرین اخبارجهانسیاست

دبیر شورای امنیت ملی ایران: ایجاد حکومت فراگیر و جلوگیری از ابزار نظامی اولویت افغانستان است

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اولویت اول افغانستان را ثبات و آرامش خواند و افزود: بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفت‌وگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.


به نقل از فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امروز چهارشنبه( ۱۷ سنبله) در توییتی درباره اوضاع افغانستان نوشت: اولویت اول افغانستان ثبات و آرامش است.
وی افزود: بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفت‌وگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.
ایران در حدود یک ماه اخیر در واکنش به تحولات افغانستان بر پرهیز از برادرکشی و جلوگیری از دخالت خارجی تأکید و اعلام کرد که تمامی مساعی خود را به کار می‌گیرد تا به پایان آلام مردم افغانستان و تشکیل دولت فراگیر در این کشور کمک کند.
این در حالی است که شامگاه روز گذشته طالبان کابینه خود را اعلام کردند. به باور کارشناسان، کابینه تازه طالبان با کمی تغییرات همان ساختار ۲۵ سال قبل را حفظ کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا