آخرین اخبارافغانستانجهانخبر های مهمسیاست

دبیر کل ملل متحد خواستار رعایت قاعده بازی از سوی نامزدان در انتخابات کشور شد

دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی خواستار مشارکت سازنده طرف‌های ذیدخل در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی خواستار مشارکت سازنده طرف‌های ذیدخل در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارشی تحت عنوان «اوضاع افغانستان و پیامد‌های آن بر صلح و امنیت بین‌المللی» که قرار است در نشست شورای امنیت این سازمان به بحث گرفته شود، از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواست تا از یکپارچگی روند انتخابات محافظت کرده و بگذارند نهادهای انتخاباتی با رسیدگی به همه شکایات از مجاری قانون، مسئولیت‌های خود را به طور کامل انجام دهند.
آنتونیو گوترش در این گزارش که قرار است به روز دوشنبه(۲۵ قوس) در نشست شورای امنیت سازمان ملل به بحث گرفته شود، می‌گوید:« انتخابات با اعتبار که نتایج آن منعکس کننده اراده واقعی مردم افغانستان باشد و توسط طیف گسترده‌ای از طرف‌های ذیدخل پذیرفته شود، برای یک افغانستان صلح‌آمیز و پایدار اساسی است.»‌
‌دبیر کل ملل متحد از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواست در روند انتخابات مشارکت سازنده داشته باشند و به اقتدار نهادهای انتخاباتی احترام بگذارند.
آقای گوترش در بخش دیگر این گزارش می‌افزاید: وقتی به شکایات انتخاباتی مطابق قانون رسیدگی شد، من از نامزدان و حامیان آن‌ها می‌خواهم که نتیجه را بپذیرند.
این در حالی است که نزدیک به سه ماه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌گذرد ولی تاکنون نتیجه ابتدایی آن معلوم نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا