آخرین اخبارافغانستانزنان

دختران روبات‌ساز افغان به مصاف رقیبان جهانی‌شان می‌روند


تیم دختران روبات‌ساز افغانستان، پس از سروصداها و انتقادات شدید، به خاطر رد صدور ویزا امریکا به آنان، بالاخره به واشنگتن رسیدند و قرار است امروز(یک‌شنبه، ۲۵سرطان) به رقابت با حریفان جهانی‌شان بپردازند.
به نقل از صدای امریکا، این تیم شش نفره از طرف افغانستان در«رقابت بین‌المللی روبات برای شاگردان لیسه» در شهر واشنگتن حضور دارند.
حمدالله محب، سفیر افغانستان در واشنگتن که برای استقبال تیم ربات‌سازان دختران افغان به میدان هوایی رفته بود، به رسانه‌ها گفت که این دختران نمادی از پیشرفت و سطح دانش طبقۀ اناث افغانستان است.
وی هم‌چنین افزوده است، حضور این دختران در ایالات متحده جای افتخار است، زیرا اکثریت مردم جهان پیام‌های خشونت و جنگ از افغانستان می‌شنوند و اکنون با آمدن این دختران، جهان شاهد پیام مثبت و دلگرم‌کننده از افغانستان هست.
گفتنی است، در نخست، سفارت امریکا در کابل از صدور ویزه به این دختران خودداری کرده بود، که پس از انتقاد برنی سندرز، سناتور ارشد دموکرات و نامۀ ۳۲ قانون‌گذار امریکایی به وزارت خارجه این کشور، نهایتاً با مداخله مستقیم دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده، برای آنان ویزای ده روزه صادر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا