آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

درخواست «استعفا از اشرف غنی» از سوی امریکا رد شد

وزارت امور خارجه امریکا این موضوع را که مقامات امریکایی از رییس جمهور غنی تقاضای استعفا کرده‌اند، رد کرد. این وزارت تاکید کرده، این موضوع که کی افغانستان را رهبری کند، به مردم افغانستان مربوط است.


به گزارش خبرگزاری دید، از عصر روز گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر این وزرای دفاع و خارجه امریکا از اشرف غنی خواسته‌اند که از قدرت کنار برود.
این موضوع بیشتر از سوی رسانه‌های فارسی زبان گزارش شده است.
یک روز پیشتر عمران خان نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرده بود رهبران طالبان به وی گفته‌اند تا زمانی که اشرف غنی باشد، مذاکرات صلح نمی‌شود.
از سوی دیگر وزیران خارجه و دفاع امریکا روز پنج‌شنبه( ۲۱ اسد) در گفت‌وگوی تلفنی با اشرف غنی درباره آخرین تحولات کشور تاکید کردند که امریکا به حمایت از امنیت و ثبات افغانستان در مواجهه با خشونت طالبان پایبند باقی خواهد ماند.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت، آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لوید آستین وزیر دفاع به آقای غنی اطلاع دادند با توجه به تحولات امنیتی جاری در افغانستان، ایالات متحده از حضور غیرنظامی خود در افغانستان خواهد کاست.
بنا بر اعلام ند پرایس، آنها تاکید کردند که امریکا بر حفظ روابط دیپلماتیک و امنیتی خود با دولت افغانستان متعهد خواهد ماند. طرفین در این گفت‌وگو درباره فضای امنیتی جاری در افغانستان، تلاش‌ها برای مهار خشونت و اقدامات دیپلماتیک مرتبط تبادل نظر کردند.
آنتونی بلینکن در این گفت‌وگو بار دیگر بر لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی برآمده از مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان تاکید کرد.
این حالی است که در پی خروج نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان ابتدا حدود ۲۰۰ ولسوالی و طی روزهای اخیر هم دست کم مراکز ۱۳ ولایت را تصرف کردند.
از صبح دیروز تاکنون ولایات غزنی، هرات و بادغیس سقوط کرده‌اند. گزارش‌های تایید نشده حاکی است که مراکز قندهار و هلمند در جنوب کشور نیز به دست طالبان افتاده ‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا