آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

درصد واقعات کرونا در ۳ ولایت بیشتر است- وزارت صحت

وزارت صحت عامه اعلام کرد که میزان ابتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، بامیان و بادغیس نسبت به سایر ولایت‌ها بیشتر است.

وزارت صحت عامه اعلام کرد که میزان ابتلا به ویروس کرونا در ولایت‌های هرات، بامیان و بادغیس نسبت به سایر ولایت‌ها بیشتر است.
به گزارش خبرگزاری دید، اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت عامه، امروز دوشنبه(۳۰ سرطان) گفت که از «تجزیه و تحلیل» ارقام مربوط به ولایت‌های هرات، بامیان و بادغیس مشخص شده است که میزان انتشار ویروس کرونا در این ولایت‌ها بیشتر است.
به گفته سمسور، در این سه ولایت فیصدی واقعات مثبت ابتلا به ویروس کرونا بیشتر است و این نشان می‌دهد که میزان انتشار ویروس کرونا در این سه ولایت‌ها بلند است.
سخنگوی وزارت صحت عامه گفت در ولایت‌هایی که گردش ویروس کرونا بیشتر است، باید مردم احتیاط بیشتر کنند تا از ابتلا به ویروس کرونا در امان بمانند.
از جانب دیگر، وزارت صحت عامه می‌گوید که در هفته‌های اخیر مراجعه مردم برای شناسایی بیماری کووید-۱۹ کاهش یافته است.
اکمل سمسور از مردم خواست که در صورت داشتن «اعراض و علایم» بیماری کووید-۱۹، به مراکز صحی مراجعه کنند تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود.
وزارت صحت عامه هم‌چنان نگران شیوع بیشتر ویروس کرونا با برگشت مهاجران از ایران و پاکستان به کشور است.
اکمل سمسور گفت که روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به‌ کاهش است، اما با آن‌ هم نیاز است تا مردم تدابیر صحی را به صورت جدی رعایت کنند.
سخنگوی وزارت صحت عامه استفاده از ماسک را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر خواند.
در عین حالی که وزارت صحت عامه روند ابتلا به ویروس کرونا را در کشور رو به‌ کاهش می‌خواند، نمونه‌گیری برای شناسایی بیماران کووید-۱۹ نیز کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا