آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

دره صوف سمنگان؛ درگیری دو گروه مسلح حزبی چندین کشته برجای گذاشت

گزارش‌ها از ولسوالی دره‌صوف ولایت سمنگان می‌رساند که افراد مسلح غیر مسئول چندین تن را کشته‌اند.

گزارش‌ها از ولسوالی دره‌صوف ولایت سمنگان می‌رساند که افراد مسلح غیر مسئول چندین تن را کشته‌اند.
یک منبع که نخواست نامی از وی گرفته شود به خبرگزاری دید، می‌گوید: «شب گذشته ( ۸ حمل) افراد مسلح غیر مسئول که گفته می‌شود وابسته به حزب وحدت مردم افغانستان به رهبری محمد محقق است، چهار تن را که گفته می‌شود از اعضای حزب حرکت اسلامی بوده؛ در روستای دهن‌تور ولسوالی دره‌صوف کشته‌اند.
این منبع می‌گوید، در یک اقدام مشابه همین افراد مسلح غیر مسئول در یک حمله ناگهانی بر افرادی که گفته می‌شود وابسته به حزب حرکت بودند سه تن آنان را در روستای «زیرکی» این ولسوالی کشته‌اند.
منبع می‌افزاد که مسئولان امنیتی در ولسوالی دره‌صوف هیچ توجه به این درگیری و قتل و کشتار ندارند و ظاهراً با افراد مسلح غیر مسئول برای ناامن کردن ولسوالی همکاری می‌کند.
چندی پیش نیز گزارش شده بود که در نتیجه درگیری میان افراد وابسته به حزب وحدت مردم افغانستان به رهبری محمد محقق و حزب حرکت اسلامی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل چندین تن کشته و زخمی شده بود.
احزاب وحدت اسلامی مردم و حرکت اسلامی در شمال کشور همواره رقابت داشته‌اند. تاکنون منابع رسمی دو طرف درگیر چیزی در این مورد نگفته‌اند.
همچنان تاکنون پولیس ولایت سمنگان چیزی در این خصوص به رسانه‌ها نگفته است.
خواستیم در این خصوص نظر اعضای بلندپایه احزاب وحدت اسلامی مردم افغانستان، حرکت اسلامی و پولیس سمنگان را داشته باشیم ولی با تلاش‌های زیاد موفق یه اخذ نظر آنان نشدیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا