آخرین اخبارافغانستان

دروازه شورای ولایتی بغلان بسته شد

اعضای شورای ولایتی بغلان، در اعتراض به کشته‌شدن یکی از اعضای این ‍‌شورا، امروز( دوشنبه، ۲۵ دلو) دروازه این نهاد را بستند.
به ‌گزارش خبرگزاری دید، اعضای شورای ولایتی بغلان، نبود مصوونیت برای باشندگان این‌ ولایت‌ را، تهدید جدی در برابر مردم دانستنه، با صادرکردن قطعه‌نامه‌ای، خواستار بازداشت عاملان کشتنِ علم‌جان مجاهد، عضو شورای ولایتی این ‌ولایت، شدند.
اسدالله شهباز، رییس شورای ولایتی بغلان، گفت: تا ۱۰ روز دیگر، دروازه این شورا بسته می‌مانَد و اگر حکومت درین مدت موفق به شناسایی عاملان ترور علم جان مجاهد عضو کشته‌شده این شورا نشود، به اعتراضات گسترده‌تری دست می‌زنیم.
وی افزود که بارها به‌خاطر تامین امنیت بغلان و پاک‌سازی ساحات زیر حاکمیت طالبان از وجود این گروه، پیشنهادهایی به حکومت محلی و مرکزی ارایه کرده‌اند، اما تاهنوز توجهی صورت نگرفته‌است.
علم‌جان مجاهد، عضو شورای ولایتی بغلان و از اعضای برجسته حزب اسلامی در این ‌ولایت، روز پنج‌شنبه هفته گذشته، در ساحه«حسین‌خیل» شهر پلخمری مرکز این‌ ولایت، هنگامی با یک نواسه و دو نگهبان‌اش کشته شد، که به‌سوی خانه‌اش، به منطقه فابریکه قند ولسوالی بغلان مرکزی این ولایت در حرکت بود.
مسوولیت کشتن او را تاهنوز کسی و یا گروهی به عهده نگرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا