آخرین اخبارجهانسیاست

درگیری‌ها در سودان؛ کشتار غیر نظامیان و تاکید بر جنگ از هر دو طرف

خبرگزاری دید: درگیری‌ها در سودان ماین ارتش و گروهی از شبه نظامیان که تاکنون نزدیک به ۶۰ کشته از غیر نظامیان برجای گذاشته است، با تاکید هر دوجانب به جنگ ادامه دارد.

به نقل از یورو نیوز، به گفته گروهی از پزشکان سودانی ده‌ها نفر از نیروهای امنیتی و نظامیان نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. گزارش‌ها از خرطوم پایتخت سودان حاکی است که سحرگاه یکشنبه نیز صدای چند انفجار در شهر شنیده شده است. 

شبه‌نظامیان «نیروهای پشتیبانی سریع» که متشکل از هزاران جنگجوی جنگ دارفور است اعلام کرده‌اند که کنترول کاخ ریاست‌ جمهوری، میدان هوایی خرطوم و دیگر زیرساخت‌های کلیدی را در دست گرفته‌اند. این شبه‌نظامیان پس از جنگ دارفور به عنوان زیرمجموعه‌ای از ارتش سودان فعالیت می‌کردند.

ارتش سودان تصرف میدان هوایی خرطوم را رد کرده اما اذعان کرده است که شبه‌نظامیان شماری از «هواپیماهای غیرنظامی از جمله یک فروند هواپیمای سعودی ایرلاین» را آتش زده‌اند.

ارتش سودان همچنین شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست تا از خانه‌های خود خارج نشوند. در این بیانیه آمده است که حملات هوایی به مواضع شبه‌نظامیان در جریان است.

بسیاری از کشورهای خارجی و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل، امریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل از طرف‌های درگیر در سودان خواسته‌اند که هر چه زودتر به این درگیری‌ها پایان دهند.

اتحادیه عرب اعلام کرده است که روز یکشنبه به درخواست مصر و عربستان سعودی برای بررسی وضعیت سودان جلسه‌ای اضطراری تشکیل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا