آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

درگیری‌ها در سرپل؛ ۹ نیروی خیزش مردمی کشته شد

مقام های محلی سرپل می‌گویند در کمین طالبان ۹ نیروی امنیتی به شمول فرمانده نیروهای خیزش مردمی و فرمانده بلوک ولسوالی بلخاب کشته شده، ۶ نیروی امنیتی زخم برداشته و یک تن دیگرشان ناپدید شده‌اند.


اسدالله خرم عضو شورای ولایتی سرپل به خبرگزاری دید گفت: جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان در قریه تگاب تخت ولسوالی بلخاب از چاشت روز پنج شنبه (۱۹ حمل) آغاز گردید و تا ساعت ۱۲ ادامه داشت.
آقای خرم افزوده که شب گذشته، نیروهای مردمی و پولیس به کمک آنها آمدند اما در مسیر قریه شیگی و تگاب تخت با کمین طالبان مواجه شدند.
این عضو شورای ولایتی سرپل افزوده که در نتیجه کمین گروه طالبان، ۹ تن به شمول محمد فرمانده نیروهای خیزش مردمی و سید محمد جلالی فرمانده بلوک ولسوالی بلخاب شهید، ۶ تن زخمی و یک تن دیگر ناپدید شده‌ است.
به گفته او، فرمانده محمد فرمانده خیزش های مردمی بلخاب از سال ها بدین سو در برابر طالبان جنگیده بود و کشته شدن وی نگرانی زیادی به میان آورده است.
در سه روز اخیر، جنگ در مرکز سرپل و مسیر شاهراه نمبر دوم این ولایت جریان داشته و مسیر مواصلاتی ولسوالی‌های بلخاب، سانچارک، سوزمه قلعه، کوهستانات و گوسفندی بر روی ترافیک مسدود می‌باشد.
با این حال، ولایت سرپل یکی از مناطق ناامن در کشور است که در ولسوالی‌های مختلف آن گروه طالبان حضور گسترده دارند و همواره بر مواضع نیروهای وفادار به دولت حملاتی انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا