آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثسیاست

درگیری‌ها در فاریاب؛ ۱۰۰۰خانواده بی‌جا شده است

گزارش‌ها از فاریاب در شمال کشور حاکی است که در اثر درگیری میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در این ولایت، صدها خانواده از مناطق مسکونی شان بی‌جا شده است.

گزارش‌ها از فاریاب در شمال کشور حاکی است که در اثر درگیری میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در این ولایت، صدها خانواده از مناطق مسکونی شان بی‌جا شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد طاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب به رسانه‌ها گفته است که طالبان چندین روستا به ‌شمول روستای «ارکلیک» در نزدیکی ولسوالی قیصار را از یک هفته به این سو در کنترول خود دارند و در درگیری‌های یک هفته‌‌ای بیش از ۵۰ تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.
آقای رحمانی تاکید دارد که در جریان درگیری‌ها نزدیک به یک‌هزار خانواده از این ولسوالی خانه‌های ‌شان را ترک کردند و در مرکز شهر میمنه پناه آورده‌اند.
به گفته رحمانی، گروه طالبان در یک یک اقدام بی‌سابقه مناطقی را که در چند روز گذشته تصرف کرده بودند بدون درگیری ترک کردند و عقب نشینی نمودند که احتمالاً این عقب نشینی به‌ دلیل رسیدن نیروهای امنیتی به شمول نیروهای ویژه به این مناطق بوده است.
در همین حال، عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید که طالبان در نتیجه فشارهای نظامی مجبور به ترک این روستاها شدند و در درگیری‌ها ۲۶ طالب کشته شده و ۱۱ تن دیگرشان زخم برداشتند.
هرچند آقای یورش از برگشت شماری از خانواده‌های بی‌جا شده به مناطق‌شان خبر می‌دهد اما رییس شورای ولایتی فاریاب تاکید دارد که هنوز هم این خانواده‌ها در مرکز این ولایت حضور دارند و در وضعیت ناگواری زندگی می‌کنند.
افزون بر این، مسئولان‌ امنیتی خبر داده‌اند که نیروهای خاص امنیتی یک عملیات را در ولسوالی قیصار راه‌اندازی کردند که در نتیجه یک حمله حمایتی از سوی نیروهای هوایی ۴ طالب مسلح کشته شد و۴ تن دیگر آن‌ها زخمی شدند.
طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا