آخرین اخبارجهانسیاست

درگیری ارمنستان- آذربایجان؛ حمایت قاطع ترکیه و پاکستان از باکو

به دنبال درگیری نظامی آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ، ترکیه و پاکستان حمایت کامل خود را از باکو اعلان کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، در پی درگیری نیروهای آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ، انقره و اسلام‌آباد حمله نظامی ارمنستان را علیه اهداف ملکی در آذربایجان محکوم کرده و حمایت کامل خود را از باکو پایتخت آذربایجان اعلان کرد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه طی تماس تیلفونی با همتای آذربایجانی خود، گفته است که انقره از باکو به گونه کامل حمایت می‌کند.
آقای اردوغان در توییتی نگاشته است: «ارمنستان با آغاز یک حمله جدید علیه آذربایجان، بار دیگر نشان داد که بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و آسایش در منطقه است. مردم ترکیه مانند گذشته در کنار برادران آذری خود با همه امکانات ایستاده‌اند».
وزارت خارجه پاکستان با ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به وخامت اوضاع منطقه قره‌باغ، گفته است که حملات نیروهای ارمنی بالای افراد ملکی در مناطق آذربایجان محکوم و تأسف‌آور است.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه ارمنستان باید از اقدامات نظامی برای تشدید تنش‌ها خودداری کند، افزوده است که پاکستان در کنار ملت آذربایجان می‌ایستد و از حق آن برای دفاع از خودش حمایت می‌کند.
گفتنی است که نیروهای آذربایجان و ارمنستان بار دیگر در منطقه قره‌باغ با هم درگیر شدند که منجر به کشته شدن دست‌کم ۲۳ تن و زخمی شدن بیش از صد تن دیگر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا