آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستگزارش

کمتیه احزاب سیاسی:

در آینده نزدیک نشستی با طالبان خواهیم داشت

کمیته احزاب سیاسی می‌گوید که از طرح دولت افغانستان برای صلح که در نشست ترکیه ارائه می‌شود استقبال کرده و در آینده نزدیک نشستی با گروه طالبان که طرف اصلی صلح است خواهند داشت.

کمیته احزاب سیاسی می‌گوید که از طرح دولت افغانستان برای صلح که در نشست ترکیه ارائه می‌شود استقبال کرده و در آینده نزدیک نشستی با گروه طالبان که طرف اصلی صلح است خواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، همایون جریر نماینده حزب اسلامی امروز شنبه(۱۴حمل) گفت: تمام احزاب سیاسی در کشور در رابطه به صلح و در رابطه به کنفرانس ترکیه مواضع خود را دارد و کمیته احزاب که شامل هفت حزب می‌شود تصمیم گرفته و روی نکات مهم به تفاهم رسیدند.
آقای جریر در بخش دیگری از سخنانش گفت که برخی از حلقات در تلاش‌اند که با استفاده از وضعیت موجود در برابر صلح افغانستان مشکل ایجاد کنند. او تاکید کرد که ملت افغانستان باید دست به دست هم داده و از آخرین چانس که نشست ترکیه است استفاده کنند.
وی همچنان گفت که کمیته احزاب سیاسی که شکل گرفته است در رابطه به صلح و حکومت بعد از صلح و آنچه بعد از کنفرانس ترکیه بیرون شود به تفاهم رسیده است. او در مورد این تفاهم میان احزاب جزییات ارائه نکرد.
نماینده حزب اسلامی دلیل شکل گیری این کمیته را هماهنگی میان طرف‌های دخیل در پروسه صلح دانسته و گفت این هفت حزب به عنوان یک تیم تخنیکی کار می‌کند و در آینده نزدیک با طالبان نشستی خواهنند داشت. جریر: کمیته احزاب سیاسی به عنوان یک تیم تخنیکی و تیم هماهنگ کننده در تلاش است که یک اجماع عمومی شکل بگیرد و بعد از آن همه احزاب به کنفرانس ترکیه برویم و تلاش ما این است که این اجماع شکل بگیرد و در حال رایزنی با سایر احزاب هستیم.
او افزود: این هفت حزب سیاسی تصمیم دارند که با تمام طرف‌های روند صلح از جمله طالبان و حکومت افغانستان رایزنی کنند تا با یک دیدگاه واحد به نشست استانبول حضور یابند. ما تصمیم داریم که با حکومت رایزنی کنیم و با نمایندگان شان به تفاهم برسیم.
نماینده حزب اسلامی در ادامه گفت که شورای عالی مصالحه در تلاش است که طرحی را به نمایندگی از حکومت افغانستان در نشست استانبول ارائه کند که ما احزاب سیاسی نیز از آن طرح استقبال می‌کنیم.
کمیته احزاب سیاسی که متشکل از هفت حزب است تاکید کرد که برای رفتن به نشست استانبول باید به یک اجماع ملی دست یابیم.
این کمیته یک اعلامیه پنج ماده‌ای را نیز نشر کرده است که در آن از نشست ترکیه و طرح‌های ارائه شده برای صلح استقبال شده و بر اجماع بیشتر تاکید کرده است.

نویسنده

رسول شهزاد_خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا