آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطامحمد نور:

در انتخابات آینده حضور نیرومند خواهیم داشت/ حکومت موقت راه حل نهایی بحران است


عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی و عضو ارشد ایتلاف ملی برای نجات افغانستان پس از بازگشت از سفر طولانی به کشور، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در انتخابات پیش رو با یک ائتلاف بزرگ ملی، نیرومند‌تر از هر زمان دیگر ظاهر خواهیم شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نور گفت که نشست ائتلاف ملی برای نجات افغانستان در انقره به نتایج مثبتی رسیده است و به زودی طی یک همایش بزرگ ملی، در کابل اعلام موجودیت خواهد کرد.
عطامحمد نور در این نشست خبری گفت: سفر نسبتاً طولانی من در خارج از کشور یک سفر کاری بود و در آن با چهره‌های مختلف سیاسی از کشورهای متعدد دیدار داشتم که محور بحث تمام این دیدارها سرنوشت آینده ما بود.
آقای نور افزود، ما در انتخابات پیش رو نیرومند ظاهر می‌شویم و در ابتدا تمام ائتلاف‌ها را یک‌جا مبدل به یک تیم کرده و به سوی انتخابات می‌رویم.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی هم‌چنان از احتمال کاندید شدن خود در انتخابات پیش رو خبر داده و گفت که کاندید شدن وی بستگی به مشوره با حزب جمعیت دارد.
وی خاطر نشان کرد که در صورت کاندید نشدن خودش، ایتلاف ملی نجات از کسی حمایت می‌کند که دارای دو ویژه‌گی اساسی باشد؛ یکی آن‌که تعصبات قومی نداشته باشد و به تمام اقوام افغانستان احترام بگذارد و دیگری آن‌که حمایت مردمی و کشورهای منطقه و هم‌چنین حمایت غرب را با خود داشته باشد.
آقای نور در قسمتی از سخنان خود به قصر سپیدار اشاره کرده و گفت: امسال اگر من حمایت نکنم قصر سپیدار تاج‌گذاری را نخواهد دید، کمک ما و مردم بود که سپیدار تاج‌گذاری کرد و همین مردم بار دیگر این تاج را از سپیدار پس خواهند گرفت.
آقای نور در قسمتی دیگر از سخنان خود قصر سپیدار را تشریفاتی خوانده و گفت: یکی از اهداف ما در انتخابات پیش رو این است که کاخ سپیدار رسمیت پیدا کرده و در نهایت کاندید ما بتواند نظام سیاسی کشور را با برگزاری یک لویه جرگه به نظام صدارتی مبدل کند.
والی پیشین بلخ افزود که گزینه حکومت موقت یک مورد بهتر در صورت عدم توانایی حکومت کنونی در برگزاری انتخابات شفاف و انجام تقلبات گسترده در این انتخابات است.
عطا محمد نور همچنان نسبت به شایعات تبعید و ممنوع‌الورود شدنش، بسته شدن حساب‌های بانکی و غصب زمین مردم از سوی او واکنش نشان داده و گفت که این شایعات از سوی عناصر وابسته به سپیدار نشر می‌شود.
گفتنی است که عطا محمد نور پیش از این نیز از احتمال کاندیداتوری خودش در انتخابات آینده ریاست جمهوری خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا