آخرین اخبارافغانستانسیاست

غنی به والیان:

در انتخابات بی‌طرف باشید!

محمد اشرف غنی رییس جمهورکشور در دیدار با والیان ۳۴ ولایت کشور از آن‌ها خواسته است تا در انتخابات آینده‌ ریاست‌جمهوری بی‌طرفی کامل‌شان را حفظ کنند.

محمد اشرف غنی رییس جمهورکشور در دیدار با والیان ۳۴ ولایت کشور از آن‌ها خواسته است تا در انتخابات آینده‌ ریاست‌جمهوری بی‌طرفی کامل‌شان را حفظ کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، انتخابات ریاست‌ جمهوری قرار است به تاریخ ششم میزان سال جاری برگزار شود. برای رسیدن به کرسی ریاست ‌جمهوری ۱۸ نفر به‌ شمول رییس ‌جمهور غنی و عبدالله، رییس اجرایی کشور خود را نامزد کرده‌اند.
در دیدار رییس‌ جمهور غنی با والیان که شام روز دوشنبه (۹ ثور) در قصر چهارچنار ارگ انجام شده، آقای غنی از آن‌ها همچنان خواسته است تا صدمین سالروز استرداد استقلال کشور را به گونه‌ افغانستان‌شمول، تجلیل کنند.
آقای غنی در عین حال تاکید کرده است که بحث‌های استقلال سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فکری باید به بحث‌های اساسی تبدیل شده و روی وحدت ملی، هویت ملی و آینده‌ مشترک تمرکز شود.
او به کار و تحرک بیشتر والیان در ولایات اشاره کرده و دستور داده است که به‌ منظور تأمین امنیت بهتر ولایات و شاهراه‌ها، جلسه‌ وزیران سکتور امنیتی و دفاعی با والیان برگزار شود.
براساس اعلامیه‌ ارگ ریاست‌ جمهوری، آقای غنی در این دیدار بر مدیریت آب‌ها و جلوگیری از آسیب‌های حوادث طبیعی نیز تأکید کرده است.
او افزوده است که ۳۰۰ بند کوچک که قرار است ساخته شود، باید در ولسوالی‌های کشور به گونه‌ متوازن تقسیم شود. همچنان به گفته‌ او، ده بند متوسط دیگر نیز به ولایاتی اختصاص داده شود که تا هنوز هیچ توجهی به آن‌ها صورت نگرفته است.
در این دیدار، عبدالمتین بیک رییس اداره‌ مستقل ارگان‌های محلی نیز گفته است که حکومت‌داری محلی در مقایسه به گذشته بیشتر تقویت شده و در حال بهبود است. آقای بیک افزوده است که والیان تلاش می‌کنند تا در تمام عرصه‌های حکومت‌داری محلی موثریت بیشتر داشته و پاسخ‌گو باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا