آخرین اخبارافغانستانسیاست

در اوج نارامی‌ها؛ ارگ، نقیب‌الله فایق را والی فاریاب تعیین کرد


اخبار رد یا تایید نشده‌ای به نشر رسیده است که در روز سوم نارامی‌های مردمی در فاریاب، نقیب‌الله فایق از سوی ارگ به عنوان والی جدید فاریاب گماشته شده است.
این خبر تاکنون از سوی منابع رسمی رد یا تایید نشده است.
به گزارش خبرگزاری دید، گفته می‌شود که آقای فایق امروز پنجشنبه (۱۴ سرطان) وارد ولایت فاریاب شده و تا ساعات دیگر رسماً به حیث والی فاریاب معرفی می‌شود.
آقای فایق نماینده مردم فاریاب در دور شانزدهم مجلس نمایندگان بود که نزدیک به دو سال پیش به حیث رییس نورم استندرد ملی تعیین شد.
آقای فایق یکی از افراد نزدیک به جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری بود.
آقای فایق در حالی به حیث والی جدید ولایت فاریاب قرار است معرفی شود که ولایت فاریاب در دو روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده مردمی علیه حکومت مرکزی بوده است.
صدها تن از باشندگان ولایت فاریاب پس از آن در شهر میمنه مرکز این ولایت دست به تظاهرات زدند که نیروهای امنیتی، نظام‌الدین قیصاری نماینده ویژه جنرال دوستم در امور خیزش‌های مردمی را در ولایت فاریاب دستگیر و به کابل انتقال دادند.
تظاهرات گسترده مردم فاریاب در روز گذشته، به خشونت گرایید و در تیراندازی نیروهای امنیتی به سوی معترضان سه نفر کشته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.
معترضان خشمگین نیز پس از تیراندازی نیروهای امنیتی وارد ساختمان ولایت شده و آن را به آتش کشیدند.
گفته می‌شود که امروز نیز تظاهرات گسترده‌ای در ولایت تخار و جوزجان در حمایت از نظام‌الدین قیصاری راه‌اندازی شده و معترضان شاهراه عمومی جوزجان را مسدود کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا