آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

اردوغان:

در برابر تحریم‌های امریکا خاموش نخواهیم ماند

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در واکنش به تهدید امریکا به تحریم، گفته است که کشورش در برابر تهدیدهای امریکا مبنی بر تحریم انقره، از موضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.



رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در واکنش به تهدید امریکا به تحریم، گفته است که کشورش در برابر تهدیدهای امریکا مبنی بر تحریم انقره، از موضع خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
به نقل از آناتولی، این موضع رییس جمهوری ترکیه واکنشی است به تهدید دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده که گفته بود، اگر کشیش امریکایی زندانی در ترکیه آزاد نشود، کشورش تحریم‌هایی را علیه انقره وضع خواهد کرد.
آقای اردوغان در مورد تهدید امریکا اظهار داشت:« ما در برابر تحریم عقب‌نشینی نمی‌کنیم. آن‌ها نباید فراموش کنند که شریکی صادق را از دست خواهند داد.»
اندرو برانسون کشیش امریکایی ۲۱ ماه است که در ترکیه در بازداشت به سر می‌برد. او که به هواداری از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه متهم شده، این اتهام را رد کرده است.
اندرو برانسون روز چهارشنبه گذشته به حصر خانگی منتقل شد. وی دو دهه در ترکیه مشغول به فعالیت بوده است.
امریکا و ترکیه علاوه بر پرونده اندرو برانسون در مورد بحران سوریه و نقش کردها در این کشور با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
رییس جمهوری ترکیه اعلام کرده است که در نظر دارد روز هفت سپتامبر (۱۶ سنبله) اجلاسی را با حضور مقامات فرانسه، آلمان و روسیه در استانبول برگزار کند.
به گفته رجب طیب اردوغان در این اجلاس موضوعات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
یکی دیگر از موضوعات مورد اختلاف دو کشور می‌تواند فروش جنگنده‌های «اف-۳۵» امریکا به ترکیه باشد.
رجب طیب اردوغان روز یکشنبه تهدید کرد در صورتی که امریکا از فروش این جنگنده‌ها به ترکیه جلوگیری کند انقره به مجامع بین‌المللی شکایت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا