آخرین اخباراجتماعافغانستان

در بیش از دو سال گذشته واقعه پولیو در فراه ثبت نشده است

ریاست صحت عامه ولایت فراه در غرب کشور، می‌گوید که از بیش از دو سال گذشته به این طرف واقعه مثبت پولیو در این ولایت مشاهده نشده است.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر عبدالجبار شایق رئیس صحت عامه فراه پیرامون امحای بیماری پولیو و همچنان معلومات در رابطه به پروگرام‌های واکسیناسیون و خواسته‌ها و توقعات پروگرام پولیو ارایه کرد.
داکتر شایق گفت: در ۳ کشور افغانستان، پاکستان و نایجریا مرض پولیو وجود دارد که حوزه غرب کشور در خطر پولیو قرار دارد و باید توجه جدی به آن صورت گیرد.
وی افزود، خوشختانه تمام کمپاین‌های واکسین پولیو در مرکز و ولسوالی‌های ده‌گانه فراه به خوبی پیش‌رفته و ولایت فراه در طی دو نیم سال واقعه پولیو نداشته است.
در همین حال محمد یونس رسولی معاون مقام ولایت، ضمن قدردانی از کارکردهای ریاست صحت عامه و مسئولان تطبیق کننده واکسین پولیو، نقش علماء را در عرصه آگاهی‌دهی در بخش واکسین پولیو اساسی عنوان نموده و از آن‌ها خواست تا از طریق منابر مساجد برای مردم اگاهی‌دهی کنند.
پولیو یا مرض فلج اطفال دارای واکسینی است که فرد باید برای وقایه از این بیماری در زیر سن پنج سال از آن مستفید شود، در غیر این صورت شخص مصاب به این مرض، قابل تداوی نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا