آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صالح:

در تانکی موترسایکل‌هایی که دو پشته سوار می‌کنند، شکر انداخته شود

معاون نخست‌ ریاست‌ جمهوری اعلام کرده است که پس از این هرگاه موترسایکل دوپشته به دست پولیس بیفتد در سوخت آن شکر انداخته می‌شود و بعد از چند دقیقه فلج می‌گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری امروز چهارشنبه(۱۰ جدی) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد خود، این موضوع را آورده و تأکید کرده است: «لطفاً از موترسایکل به شکل دوپشته کار نگیرید. ما ویدیوهای متعدد امنیتی را در اختیار داریم که نشان می‌دهد زیادترین ترور‌های انفرادی و هدفمند توسط موترسایکل‌های دو پشته صورت می‌گیرد».

او در ادامه نگاشته است: «درکابل وقتی موترسایکل دو پشته گیر می‌آید در سوخت آن شکر انداخته می‌شود و بعد از چند دقیقه فلج می‌گردد و یا در سلنسر آن ساچمه انداخته می‌شود».
اما چرا ریختن شکر در تانکی/ باک موترسایکل باعث از کار افتادن آن می‌شود!
اضافه کردن شکر در تانکی موترسایکل گاهی عوارض جدی‌تری از آنچه که به نظر می‌رسد دارد. همان‌طور که می‌دانید شکر قابلیت حل شدن در بنزین را ندارد و آزمایش‌های عمده‌ای که در این زمینه انجام شده، این موضوع را به اثبات رسانده است.

زمانی که مقداری شکر به تانکی موترسایکل یا موتر اضافه شود، شکر به علت سنگین بودن در زیر ظرف و درواقع تانکی موترسایکل ته‌نشین خواهد شد و تنها مقدار ناچیزی از آن در بنزین حل می‌شود.
در این شرایط زمانی که راننده برک می‌گیرد و یا از روی دست‌انداز عبور می‌کند، شکر در تانکی و در فیلتر بنزین موترسایکل گیر می‌کند و شما مجبور می‌شوید فیلترها را زودتر از همیشه تعویض کنید.
به همین دلیل، معاون اول ریاست‌جمهوری به نیروهای امنیتی هدایت داده تا از این شیوه تخریب انجن استفاده کنند. او در این خصوص نگاشته است که «قبلاً تنها تایرها را اره می‌کردند اما بعدا معلوم شد که تایر موترسایکل ارزان و بزودی قابل دسترس است. وسایل فلج سازی عبارتند از اره – بوره/شکر و ساچمه».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا