آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

طالبان:

در توافق‌نامه تخطی صورت گرفته/ ۵ هزار زندانی باید آزاد شود

گروه طالبان می‌گوید آماده گفت‌وگوهای میان‌افغانی است اما پیش از آن باید ۵ هزار زندانی این گروه طبق توافق‌نامه آزاد شود.

گروه طالبان می‌گوید آماده گفت‌وگوهای میان‌افغانی است اما پیش از آن باید ۵ هزار زندانی این گروه طبق توافق‌نامه آزاد شود.
به گزارش خبرگزاری دید، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان امروز یکشنبه(۱۷ حمل) در اعلامیه‌ای گفته است که این گروه به توافق صلح متعهد است اما جوانب دیگر به این توافق‌نامه متعهد نیستند.
در اعلامیه این گروه آمده است: «امارت اسلامی تا اکنون به توافقنامه متعهد مانده و مواد آن را کاملاً رعایت کرده است. مقامات امریکایی نیز پذیرفته‌اند که نیروهای امارت اسلامی بر توافقنامه انجام یافته عمل کرده اند. امارت اسلامی برای مذاکرات با جهات افغانی نیز بارها آمادگی نشان داده است، تا به حل دائمی و صلح سرتاسری در کشور برسیم. اما پیش از آن باید طبق توافقنامه پنج هزار زندانی امارت اسلامی رها شوند، که متاسفانه تا اکنون به بهانه‌های مختلف به تاخیر افتاده است».
وی در ادامه افزوده است تا زمانی که در نتیجه گفت‌وگوهای میان‌افغانی به آتش‌بس نرسند، این گروه بر مواضع حکومت می‌تواند حمله کند، اما از این کار دست گرفته است.
اعلامیه گروه طالبان بیان می‌کند که تخطی‌های صورت گرفته و این موارد شامل آزادی ۵ هزار زندانی این گروه، انجام حملات بر مراکز طالبان و حملات هوایی از سوی نیروهای امریکایی می‌شود.
در اخیر، این گروه از امریکا خواسته است تا محتویات توافق‌نامه را رعایت کنند.
این در حالی است که کشورهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی همواره خواستار برقراری آتش‌بس در کشور شده‌اند، اما گروه طالبان تاکنون با آن موافقت نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا