آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سرور دانش:

در روند صلح، چین در کنار دولت و ملت افغانستان ایستاده است

معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید کشور چین از زمان پیدایش ویروس کرونا تاکنون در جبهه نخست مبارزه با این بیماری قرار داشته و در این زمینه موفقانه هم رزمیده است.

به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری کشور که امروز پنج‌شنبه (۱۷ میزان) در برنامه «کمک‌های صحی چین به افغانستان» در کابل صحبت می‌کرد، گفت: به نمایندگی از مردم افغانستان، دولت جمهوری اسلامی افغانستان و سکتور صحت از‌ همکاری‌های همیشگی دولت چین به مردم افغانستان قدردانی می‌کنم.
او بیماری کرونا را چالش‌زا برای انسان امروز خوانده و بیان داشت: انسان امروز هرچند قله‌های بلند دانش را تسخیر کرده؛ اما کرونا ثابت کرد که انسان هنوز هم ناتوان است و برای حفاظت از زندگی خود مجبور است قله‌های بیشتری را تسخیر کند.
آقای دانش ضمن اشاره به تاثیرات منفی بیماری کرونا، تصریح کرد: کرونا زندگی اجتماعی انسان ها را در سطح ملی و بین‌المللی زیر تاثیر قرار داد و تبعات منفی آن اقتصاد دولت‌ها را در تنگنا قرار داد.
معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به روابط چین و افغانستان، اذعان داشت: چین یک کشور بزرگ منطقه است. روابط ما با چین دیرینه است و رو به گسترش. دولت چین در پروسه صلح هم طرفدار صلح پایدار در کشور است و ما از همکاری‌ها و ایستادگی‌های همیشگی چین با مردم افغانستان سپاس‌گزار استیم.
کشور چین از زمان همه‌گیری ویروس کرونا چندین بار به هدف مبارزه با این بیماری به افغانستان کمک‌های صحی و بشردوستانه کرده است. پیش از این، این کمک‌ها شامل کیت‌های تشخیصیه، ماسک محافظتی، کیت‌های محافظتی، عینک‌های ایمنی، دستگاه‌های تب‌سنج، دستگاه‌های ونتیلاتور، دستگاه‌های اکسیجن و تجهیزات دستگاه‌های «پی سی آر» بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا