آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سید علی‌رضا محمودی:

در روند صلح اجماع داخلی وجود ندارد

پس از نشر اخباری مبنی بر پیشرفت در مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان، این روزها رهبری حکومت وحدت ملی در روند صلح متهم به طفره رفتن است.

پس از نشر اخباری مبنی بر پیشرفت در مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان، این روزها رهبری حکومت وحدت ملی در روند صلح متهم به طفره رفتن است.
سید علی‌رضا محمودی از آگاهان سیاسی در پیوند به مذاکرات و جایگاه حکومت در این پروسه می‏گوید که ریاست جمهوری در روند صلح بهانه تراشی دارد و درعین حال سعی دارد این گفتمان را پیچیده بسازد.
آقای محمودی به جایگاه حکومت در پروسه صلح اشاره کرده و می‏گوید در مذاکرات صلح، حکومت افغانستان غایب است.
این آگاه سیاسی تاکید می‏کند که حکومت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی و داکتر عبدالله نتوانسته در پروسه صلح موقف و اتوریته حکومت را حفظ نماید.
آقای محمودی که با یک رسانه‏ خصوصی صحبت می‏کرد، افزود که کابل و واشنگتن در این روند اختلاف نظر دارد و این موضوع اگر حل و فصل نشود، ممکن است پیامدهای خطرناک در پی داشته باشد.
به باور او، در افغانستان هیچ گونه اجماعی در روند صلح وجود ندارد.
برخی از رسانه‌ها از شکل‌گیری حکومت« موقت» نیز خبر داده‌اند.
آقای محمودی با انتقاد از دیدگاه ریاست جمهوری، می‏گوید که حکومت در روند صلح بهانه تراشی دارد و از سویی هم تا این جای کار طالبان در مذاکرات نقش تعیین کننده داشتند.
رییس جمهور غنی به تازه‏گی گفته است که حکومت در پی دست‌یابی صلح پایدار است نه صلح گذرا.
این فعال سیاسی خاطر نشان می‏سازد که حکومت در پروسه صلح به طور باید و شاید حضور ندارد و جایگاه بسیار ضعیف دارد.
با این همه، احزاب سیاسی نیز ریاست جمهوری را متهم می‏کنند که در بحث صلح طفره می‏رود و سعی دارد با صلح بازی انتخاباتی و سیاسی نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا