آخرین اخبارافغانستانپاکستانسیاست

در روند صلح افغانستان با امریکا همکاری می‌کنیم

معاون وزیر خارجه پاکستان در دیدار با مقامات امریکایی در واشنگتن گفته است که در باره طرح صلح دولت افغانستان برای کشاندن طالبان به میز مذاکره، کشورش با امریکا همکاری خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، به دنبال فشارهای امریکا بر پاکستان، تهمینه جنجو معاون وزیر خارجه پاکستان در سفرش به امریکا گفته است: «مذاکرات خیلی خوب پیش رفت و نتایج مثبت به همراه داشت، در این مذاکرات درک متقابل نسبت به ضرورت همکاری‌ها و اوضاع امنیتی و سیاسی در منطقه میان طرف‌های گفت‌وگو وجود داشت. توافق بزرگ هم میان دو طرف در مورد صلح در افغانستان صورت گرفت، و واشنگتن و اسلام‌آباد از طرح صلح رییس جمهورغنی با طالبان استقبال کرده و تعهد کردند یکجا باهم برای صلح در افغانستان کار کنند.»
سفیر پاکستان در امریکا از پیشرفت مذاکرات هیئت پاکستانی با مقامات امریکایی ابراز خرسندی کرده است.
هم‌زمان با این، نماینده پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل متحد هشدار داده است که فرصت صلح که در پی طرح صلح رییس‌جمهور غنی به وجود آمده، با افزایش عملیات‌های نظامی بر مناطق تحت کنترول طالبان از بین خواهد رفت.
این که پاکستانی‌ها تاکنون در باره طرح صلح رییس جمهورغنی در نشست کابل چه گام‌های عملی برداشته‌اند، روشن نیست؛ ولی حکومت افغانستان انتظار دارد که ۱۵ روز دیگر پاکستان تعهدات‌اش را در نشست تاشکند مشخص کند.
این در حالی است که روابط امریکا و پاکستان اخیرا با فراز و نشیب‌های همراه بوده و امریکا همواره پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرده است. از سوی دیگر، امریکا اخیرا تلاش کرده است تا با وارد کردن پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریزم «گروه اقدام مالی» این کشور را تحت فشار قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا