آخرین اخبارافغانستانجهان

مرکزعدلی و قضایی:

در سه ماه گذاشته ۲۳۰ تن به ظن قاچاق مسکرات و مخدرات بازداشت شده است


خالد موحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر، امروز یکشنبه طی نشست خبری در کابل از بازداشت ۲۳۰ تن به ظن قاچاق مسکرات و مواد مخدر طی سه ماه گذشته خبر داد.
به گزارش خبرگزاری دید، پولیس مبارزه با مواد مخدر در جریان سه ماه نخست سال روان، ۲۳۰ تن را به ظن قاچاق مسکرات و مواد مخدر از سراسر کشور بازداشت و در طی ۱۸۶ پرونده به مرکز عدلی وقضایی مبارزه با جرایم مسکرات ومواد مخدر، فرستاده است.
آقای خالد گفت: در میان بازداشت شده گان ۱۳ زن ، ۲ شهروند خارجی و۹ تن از مؤظفین خدمات عامه نیز شامل‌اند.
خالد موحد افزود:« مدیریت تدقیق، بررسی ولابراتوار مرکزعدلی وقضایی به منظور تحقیقات بیشتر تمامی پرونده‌های مظنونین را به ریاست دادستانی اختصاصی مرکزعدلی وقضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.»
به گفته آقای موحد، ۶۷ تن از بازداشت شده‌گان قصد داشتند مواد مخدر نوع هیروئین را با استفاده ازشیوه های جاسازی در بطن و بکس‌های سفری، از میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی به شهر دهلی نو کشورهندوستان وعربستان سعودی انتقال دهند.
موحد گفت:« به گونه مجموعی از نزد قاچاقچیان ۸۵۶،۶۱۹ کیلوگرام هیرویین، ۳۸۰۷،۱ کیلوگرام مورفین، ۶۴۳۹،۸۴ کیلوگرام تریاک، ۲۱۰۸۵،۰۳ کیلوگرام چرس/ حشیش، ۱۴،۷۷۸کیلوگرام شیشه، ۴۷۱۸۷،۰۱۳ کیلوگرام مواد کیمیاوی جامد، ۳۳۵۷،۵ لیتر مشروبات الکی، ۶۱۵۹ قرص تابلیت روانگردان k و ۶۵۵ لیتر تیزاب به دست آمده است.»
آقای موحد علاوه کرد که ۶۰ عراده واسطه نقلیه، یک عراده موترسایکل، همرا با ۲۳۷۰۰۵ افغانی پول نقد و۵۰۵۰ دالر امریکایی پس از مصادره تحویل بانک مرکزی گردیده است.
موحد می‌گوید: محاکم ابتدایی واستیناف مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر درجریان سه ماه نخست سال روان، ۱۷۹ تن به شمول یک زن را درپیوند به ۱۳۶ قضیه جرایم قاچاق مسکرات و مواد مخدر از یک سال الی ۲۰سال حبس، محکوم به مجازات کرده است.
در همین حال، ۸ تن از مظنونین به شمول سه زن و یک افسر از محکمه ابتدایی و۲۴ تن دیگر به شمول ۱۱ تن از موظفین خدمات عامه از محکمه استیناف مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مسکرات ومواد مخدر برائت حاصل کرده‌اند.
پیش از این در جریان سه ماه اخیر سال گذشته، مجموعاً ۱۷۷ قضیه به مظنونیت ۲۱۸ تن به شمول ۷ تن از موظفین خدمات عامه،۶ زن و۲ شهروند ایرانی به مدیریت عمومی تدقیق، بررسی ولابراتوار مرکز عدلی وقضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر مواصلت ورزیده بود.
محمد رقیب فیاض- کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا