آخرین اخباراجتماعافغانستان

در سه ماه گذشته ۲۵۰ معتاد در هرات درمان شد

در جريان سه ماه گذشته نزديک به ۲۵۰ تن از معتادان خيابانی، زير نظر كميسيون شناسايی، تداوی و انتقال معتادين از شهر هرات گردآوری و درمان شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت: اين افراد در يازده كمپ با كمك نهادهای همكار، رياست مبارزه با مواد مخدر و صحت عامه و اتحاديه كمپ‌های ترک اعتياد زير تداوی قرار گرفته و درمان شده‌اند.
وی افزود، کميسيون شناسايی، تداوی و انتقال معتادين امروز زير نظر محمد آصف رحيمی والي ولايت هرات تشكيل جلسه داد و در این جلسه طرح‌های كوتاه مدت و دراز مدت تداوی معتادين به بررسي گرفته شد.
به گفته آقای فرهاد، از طريق اين كميسيون تاكنون در سه مرحله نزديک به دوصد و پنجاه معتاد جمع‌آوری و از اين ميان نزديی به دوصد تن به ولايات اصلی‌شان انتقال داده شده‌اند.
در مرحله نخست اين برنامه ۱۵۰ تن از معتادين خارج ولايات جمع‌آوري و با وسايط رياست ترانسپورت به ولايات اصلي‌شان انتقال داده شدند.
در مرحله دوم ۱۳ خانم معتاد همراه با هفت كودک جمع‌آوری و بعد از يك دوره چهل و پنج روزه تداوی و به خانواده‌هاي شان تسليم داده شدند.
و همچنین در مرحله سوم ۷۵ تن از معتادان جمع‌آوری كه ۳۵ تن به خارج ولايت اعزام و متباقی در داخل هرات تداوی شدند.
در همین حال مسئولان كميسيون متذکره مي‌گويند که برنامه شناسايی و تداوی معتادين را مجدداً سر از فردا آغاز می‌کنند.
در سال‌های اخیر همواره باشندگان هرات نگرانی خویش را از افزایش افراد معتاد به مواد، مخصوصا زنان معتاد، در این ولایت اعلام کرده و از دولت خواهان راه حل مناسب برای رفع این معضل شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا