آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

توافق وزارت مالیه و مجلس؛

در شروع سال ۱۴۰۰ معاش کارمندان دولتی دو هزار افغانی افزایش می‌یابد

رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان می‌گوید که سر از اول ماه حمل سال ۱۴۰۰ خورشیدی، مبلغ دو هزار افغانی در ماه به معاش کارمندان پایین‌رتبه‌ دولتی افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، میرافغان صافی رییس کمیسیون مالی و بودجه‌ مجلس نمایندگان می‌گوید که با حکومت بر سر افزایش معاشات کارمندان پایین‌رتبه‌ دولتی و اجیران به توافق رسیده‌اند.
بر بنیاد این توافق که امروز چهارشنبه(۲۹ دلو) میان اعضای کمیسیون مالی و بودجه‌ مجلس نمایندگان و معین مالی و رییس بودجه‌ ملی وزارت مالیه صورت گرفته است، سر از اول ماه حمل سال ۱۴۰۰ خورشیدی، مبلغ دو هزار افغانی در ماه به معاش کارمندان پایین‌رتبه‌ دولتی افزوده می‌شود.
میرافغان صافی امروز در صفحه‌ فیسبوک خود نوشته است که افزایش در معاشات آموزگاران، کارمندان پایین‌رتبه‌ دولت و اجیران توسط حکومت گامی به جلو به‌خاطر تصویب بودجه است.

مجلس نمایندگان به تاریخ ۱۷ جدی طرحی را برای یکسان‌سازی حقوق کارمندان دولت تأیید کرد و از حکومت خواست که آن را در طرح بودجه‌ سال مالی ۱۴۰۰ بگنجاند.
به‌دنبال آن، میررحمان رحمانی رییس مجلس نمانیدگان به تاریخ ۲۴ جدی اعلام کرد که یکسان‌سازی معاشات کارکنان دولت خط سرخ مجلس نمایندگان است.
رحمانی اعلام کرده بود تا زمانی که حکومت به درخواست آموزگاران، خانواده‌های شهدا، سربازان،‌ متقاعدین و اجیران مبنی بر یکسان‌سازی معاشات‌شان تمکین نکند، این مجلس طرح بودجه‌ سال ۱۴۰۰ مالی را تصویب نمی‌کند. به همین منظور، مجلس نمایندگان کشور برای دو بار مسوده طرح بودجه سال مالی ۱۴۰۰ را رد کرد.
در همین حال، محمد خالد پاینده سرپرست وزارت مالیه کشور روز گذشته اعلام کرد که از معاش رییس جمهور، معاونانش، اعضای کابینه و مقامات بلندپایه کاسته شده و بر معاش معلمان و کارمندان پایین رتبه افزوده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا