آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

در عدم موافقت قانونگذاران، بخش‌هایی از دولت امریکا تعطیل شده است

به دنبال عدم موافقه کنگره امریکا بر سر تصویب بودجه مورد نظر دولت ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکسیکو، بخش‌هایی از دولت امریکا تعطیل شده است.


به دنبال عدم موافقه کنگره امریکا بر سر تصویب بودجه مورد نظر دولت ترامپ برای ساخت دیوار مرزی با مکسیکو، بخش‌هایی از دولت امریکا تعطیل شده است.
به نقل از دویچه وله، در پی مخالفت قانونگذاران امریکا با بودجه درخواستی دونالد ترامپ رییس‌جمهور این کشور برای احداث دیوار حائل در مرز مکسیکو، از نیمه‌شب جمعه ۳۰ قوس به (وقت امریکا) بخش‌هایی از دولت این کشور به حال تعطیل درآمد.
نمایندگان کنگره امریکا در جلسه شامگاه جمعه نتوانستند بر سر تصویب قانون مورد نظر به توافق برسند.
اکثریت مجلس نمایندگان امریکا به طرح بودجه موقت دولت که هدف آن جلوگیری از تعطیلی وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی بود رأی مثبت داد. اما سنا بر سر تصویب نهایی این لایحه به توافق نرسید.
احداث دیوار مرزی با مکسیکو از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود و بودجه‌ای که او برای ساخت آن درخواست کرده، بالغ بر بیش از پنج میلیارد دالر می‌شود. هدف از ساخت این دیوار جلوگیری از ورود مهاجران غیر قانونی از مکسیکو به امریکاست. دمکرات‌ها با این اقدام مخالفت کرده ‌و تأمین چنین بودجه‌‌ای را اتلاف منابع مالی تلقی می‌کنند.
پیامد این عدم توافق این است که بخش‌هایی از دولت، از جمله برخی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی تعطیل شده و کارمندان آن‌‌ها باید به مرخصی اجباری بروند یا موقتاً بدون دستمزد کار کنند.
این که تأثیرات این پیامد چه خواهد بود، مدت زمان این تعطیلی تعیین خواهد کرد. در ماه فبروری ۲۰۱۸ نیز بخش‌هایی از دولت امریکا به دلیل اختلافات بر سر بودجه تعطیل شده بود که تنها چند ساعت به طول انجامید.
این بار وزارت‌‌خانه‌های دفاع، آموزش، بهداشت و کار به این دلیل که در ماه سپتمبر بودجه‌ درازمدت برایشان تصویب شده تعطیل نشده‌اند.
ترامپ که قرار بود برای گذراندن تعطیلات کریسمس به فلوریدا سفر کند، به دلیل تعطیلی بخش‌هایی از دولت سفر خود را به تعویق انداخت. او تهدید کرده بود، اگر لایحه بودجه شامل پول مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک نباشد، آن را امضا نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا