آخرین اخبارافغانستانسیاست

احمدی:

در فضای انتخابات از معارف سوء استفاده می‌شود/ اداره معارف دست به تحصن می‌زند

گفته می‌شود پس از تنش‌ها میان رییس فعلی معارف هرات و رییس شورای ولایتی این ولایت، صبح امروز قرار بود رییس جدید برای این اداره معرفی شود که با تجمع هواداران دو طرف در صحن معارف هرات، این مسئله رخ نداده است.


گفته می‌شود پس از تنش‌ها میان رییس فعلی معارف هرات و رییس شورای ولایتی این ولایت، صبح امروز قرار بود رییس جدید برای این اداره معرفی شود که با تجمع هواداران دو طرف در صحن معارف هرات، این مسئله رخ نداده است.
به گزارش خبرگزاری دید، منابع از اداره معارف هرات می‌گویند که صبح امروز قرار بود رییس جدید برای این اداره معرفی شود، اما با تجمع ده ها تن از هواداران رییس فعلی و رییس جدید که قرار بود معرفی شود، این اتفاق رخ نداد و پولیس اقدام به متواری کردن افراد این تجمع از محل کرده است.
از سویی هم، عبدالرزاق احمدی رییس معارف هرات می‌گوید: امروز پولیس با هواداران او و مردم برخورد غیر قانونی کرده است.
او، این تجمع را در برابر دسیسه‌سازی های اخیر و مشکلات که برای اداره معارف جدیداً یک عده خلق کرده است خواند.
وی افزود، حرف این تجمع کنندگان و رهبری معارف این بود که با شعور معارف بازی شده و حرف یک زورمند به گرده معارف تحمیل شده، ما این را نمی‌پذیریم و بخش‌های اداری و تدریسی معارف دست به تحصن می‌زنیم.
آقای احمدی اشاره کرد که ما در گذشته نیز اعتراضات خویش را در برابر اجراآت ظالمانه داشتیم اما متاسفانه حکومت یک جانبه عمل می‌کند و خود را در تقابل با مردم قرار داده و بیشتر از گذشته مشروعیت خویش را از دست می‌دهد.
او، همچنان می‌گوید: به مطالبات مردم توجه نمی‌شود؛ قرار است که از معارف هرات بهره برداری سیاسی شود و در فضای انتخابات از این اداره سوءاستفاده‌ها صورت گیرد.
موصوف در ادامه گفت: این قضیه در اینجا ختم نمی‌شود در اداره معارف ظلم بیداد می‌کند، با سرنوشت هراتیان بازی شده، این مطالبات در سطح معارف باقی نخواهد ماند باید شخص آقای رییس جمهور پاسخگو باشد و در غیر آن در مقابل میلیون‌ها تن خود را قرار داده است.
گفتنی است که در هفته های اخیر کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات برای بار دیگر به صورت جدی خواهان برکناری عبدالرزاق احمدی رییس معارف این ولایت شده اما آقای احمدی می‌گوید که این اقدامات ناشی از باج ندادن رهبری معارف به زورگویان و سوء استفاده گران است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا