آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

در مبارزه با «ایدز» افغانستان جایگاه بهتری دارد

سازمان کاهش اضرار جهانی در بخش کنترل «HIV» یا ایدز در گزارشی گفته است که افغانستان در امر مبارزه با بیماری ایدز در جایگاه بهتری قرار گرفته است.

سازمان کاهش اضرار جهانی در بخش کنترل «HIV» یا ایدز در گزارشی گفته است که افغانستان در امر مبارزه با بیماری ایدز در جایگاه بهتری قرار گرفته است.
گزارش این سازمان نشان می‌دهد که افغانستان نسبت به کشورهای پاکستان،‌ هند، مالیزیا، اندونیزیا، چین و جاپان در جایگاه بهتری قرار گرفته است.
در نشستی که به همین مناسب عصر روز گذشته از سوی وزارت صحت عامه در کابل برگزار شده بود، داکتر ماموسی زیور‌ معیین مالی و اداری این وزارت گفته است که وزارت صحت عامه در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ میلادی افغانستان را به یک کشور عاری از ویروس «HIV» تبدیل کند.
داکتر زیور همچنان گفته است که وزارت صحت عامه برای رسیدن به این هدف حمایت و مواظبت خود را در راستای وقایع از ویروس «HIV» و هیپاتیت بر اساس معیارهای ملی و بین‌المللی با سازمان‌های مختلف از طریق پاسخ‌دهی ادامه می‌دهد.
در همین حال، «ماریا النا جی فیلیو بررومیو» رییس حوزوی سازمان صحی جهان در بخش مبارزه با بیماری ایدز در این نشست گفته است که قرار گرفتن افغانستان در جایگاه بهتر در بخش خدمات کاهش اضرار، وقایه و تداوی برای مبارزه با امراض مختلف به ویژه «HIV» ایدز و هیپاتیت یک دستاورد بزرگ برای مردم افغانستان است.
گفتنی است که سازمان کاهش اضرار جهانی، همه ساله با نشر گزارشی کشورهای مختلف را از نظر کیفیت، وسعت، پوشش و موثریت خدمات در سطح طرح و عمل باهم مقایسه می‌کند. در گزارش سال ۲۰۱۸ این سازمان، افغانستان در بهترین موقعیت قرار گرفته است.
از سویی هم، افغانستان از هفت معیار که برای به‌ دست آوردن مقام بهتر در عرصه‌ کنترول بیماری ایدز و هیپاتیت تعیین شده بود، شش معیار آن‌را به ‌دست آورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا