آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

وزارت خارجه امریکا:

در مذاکرات ابوظبی حرفی از تاخیر انتخابات افغانستان زده نشده

  • به دنبال آن که روز گذشته، خبرهایی مبنی بر توافق ایالات متحده امریکا و طالبان بر تعویق انتخابات ریاست جمهوری کشور به نشر رسید، وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای این موضوع را رد کرده است. از سوی دیگر گروه طالبان نیز هرگونه توافق بر سر تشکیل اداره موقت را رد می‌کند.

به دنبال آن که روز گذشته، خبرهایی مبنی بر توافق ایالات متحده امریکا و طالبان بر تعویق انتخابات ریاست جمهوری کشور به نشر رسید، وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای این موضوع را رد کرده است. از سوی دیگر گروه طالبان نیز هرگونه توافق بر سر تشکیل اداره موقت را رد می‌کند.
وزارت امور خارجه امریکا گزارش‌هایی را که در آن از احتمال تأخیر در انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به دلیل صلح با طالبان زده شده است، رد کرد.
معاون مطبوعاتی وزارت امورخارجه ایالات متحده «رابرت پالادینو» در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: خلیلزاد در حال حاضر با تمام طرف‌های ذینفع در هماهنگی با مردم افغانستان و دولت افغانستان همکاری می‌کند تا گفت‌وگو و مذاکره را تسهیل کند .
وی همچنین خاطر نشان کرد: مقامات ایالات متحده امریکا از مذاکرات ابوظبی در مورد صلح افغانستان حمایت می‌کنند.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت: مذاکرات در ابوظبی بخشی از تلاش‌های ایالات متحده برای تبلیغ گفت‌وگو در داخل افغانستان برای پایان دادن به این درگیری است.
پالادینو در مورد تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده افغانستان گفت: امریکا در روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دخالت نخواهد کرد .
پیشتر روزنامه وال استریت جورنال خبر داده بود که نمایندگان وزارت خارجه امریکا چون زلمی خلیلزاد در سفرش به منظور پیشرفت گفت‌وگوهای صلح افغانستان، به مقام‌های کابل گفته است که انتخابات ریاست جمهوری را با تاخیر برگزار کنند تا این که گفت‌وگوهای صلح به یک نتیجه برسد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا