آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس توافق ملی و تغییر:

در مورد مراکز رای‌دهی امن و ناامن اطلاع‌رسانی شود/ جامعه‌جهانی دیگر تعهد حل بحران را ندارد

رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر با تأکید روی برگزاری شفاف انتخابات، اظهار داشت که نیروهای امنیتی و کمیسیون انتخابات باید در فرصت باقی‌مانده، مراکزی را که با تهدید بلند مواجه است اطلاع‌رسانی کنند.

رییس جریان سیاسی توافق ملی و تغییر با تأکید روی برگزاری شفاف انتخابات، اظهار داشت که نیروهای امنیتی و کمیسیون انتخابات باید در فرصت باقی‌مانده، مراکزی را که با تهدید بلند مواجه است اطلاع‌رسانی کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز در مورد تهدیدات مراکز رای‌دهی گفت: کمیته امنیتی برای بررسی وضعیت امنیتی مراکز رای‌دهی وجود دارد که باید در هماهنگی با کمیسیون‌های انتخاباتی مراکز امن و ناامن را اطلاع‌رسانی نماید.
محمودی افزود: همه مردم افغانستان نگرانی‌هایی پیرامون نحوه برگزاری انتخابات و جلوگیری از تقلب، دارد و نیاز است که کمیسیون‌های انتخاباتی در این مورد اعتماد‌سازی کند.
وی با بیان این که برخی چهره‌های سیاسی در تلاش هستند که چگونه از بحران در انتخابات جلوگیری کنند، اظهار داشت: اگر نیروهای امنیتی اطلاع‌رسانی از امن و نا امن بودن مراکز رای‌دهی نکنند، ممکن برخی از نامزدان به‌نحوی از آن مراکز استفاده کنند و زمینه تقلب را فراهم نمایند.
او گفت: در گذشته نیز شماری از نامزدان با استفاده از امکانات خود در مراکز رای‌دهی تقلب‌هایی را انجام داده‌ بودند و این‌بار هم اگر توجه نشود، ممکن تکرار شود.
آقای محمودی افزود: در حالی که هیچ ولایت افغانستان امن نیست و حتی شهروندان کابل نیز نمی‌توانند با خاطر آرام به‌پای صندوق‌های رای بروند، اما کمیسیون و نهادهای امنیتی باید اعتمادسازی و زمینه را برای برگزاری انتخابات شفاف فراهم نمایند.
محمودی با اظهار این که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی ظرفیت و توان مدیریت یک انتخابات بزرگ و سالم را ندارد، تصریح کرد: شاید سرنوشت اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی درسی برای اعضای فعلی این کمیسیون شده باشد تا انتخابات را درست مدیریت کنند.
این چهره سیاسی کشور اظهار داشت: باید جلو تقلب و بحران گرفته شود، زیرا جامعه‌جهانی دیگر تعهد ندارد که بحران را حل کند و از سویی هم، نیروهای داخلی در یک پراکندگی به‌سر می‌برند که نمی‌شود برای جلوگیری از بحران کارساز باشد.
وی با تأکید جدی به نظارت از انتخابات، گفت: نهادهای داخلی و ناظرین خارجی باید از انتخابات نظارت دقیق داشته باشند و این می‌تواند جلو تقلب را بگیرد.
قرار است انتخابات ریاست جمهوری تا سه روز دیگر به‌تاریخ ششم میزان برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا