آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی در ننگرهار:

در مورد منافع افغانستان از من انعطاف نخواهید/ اگر رهایی زندانیان را شرط می‌گذارند، ما هم شرط داریم

رییس جمهور اشرف غنی که صبح امروز به ننگرهار در شرق کشور رفت، در جمعی از مردم و مسئولان آن ولایت سخن گفته و بار دیگر تاکید کرد که رهایی زندانیان ممکن نیست مگر این که روند قضایی معمول خود را طی کند.

رییس جمهور اشرف غنی که صبح امروز به ننگرهار در شرق کشور رفت، در جمعی از مردم و مسئولان آن ولایت سخن گفته و بار دیگر تاکید کرد که رهایی زندانیان ممکن نیست مگر این که روند قضایی معمول خود را طی کند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی که امروز سه‌شنبه(۱۳حوت) در جمع مسئولان و مردم ننگرهار در شهر جلال‌آباد سخن می‌گفت، تاکید کرد که اگر گروه طالبان رهایی ۵هزار زندانی را شرط می‌گذارند، دولت افغانستان نیز شروطی دارد و باید عملی شود.
آقای غنی گفت: اگر بالای رهایی زندانیان شرط می‌گذارند، ما هم شرط داریم. چرا هنوز در پاکستان زندگی می‌کنید و رابطه تان با این کشور چیست.
رییس جمهور غنی خطاب به گروه طالبان گفت اگر صلح می‌جواهید، چرا با خارجی‌های توافقنامه صلح امضا می‌کنید ولی مردم افغانستان را می‌کشید.
او افزود که اکنون ۳٫۵ میلیون معتاد داریم و اگر طالبان در کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر دست ندارند، این همه معتاد از کجا می‌شود.
آقای غنی تصریح کرد که در مورد منافع ملی از او کسی انتظار انعطاف پذیری نداشته باشد.
رییس جمهور غنی در بخش دیگری از سخنانش در مورد هیئت مذاکرات صلح گفت که ای هیئت با صلاحیت محدود بوده و نمی‌تواند با کسی معامله کند.
او تصریح کرد که هیچ فیصله در پشت پرده انجام نمی‌شود و تصمیم نهایی روند صلح را مردم افغانستان خواهند گرفت.
غنی گفت که جز ایستادن در حمایت از قانون اساسی و نظام راه دیگری نداریم، چون تمام طریقه‌ها آزموده شده و ناکام بوده است.
در این سخنرانی آقای رییس جمهور در مورد احداث بندهای آبگردان در ننگرهار، انتقال شبکه برق به مشرقی، احداث مکاتب و سرشماری دقیق در ننگرهار نیز صحبت کرد.
او در بخشی دیگر خبر داد که به والیان ولایات بزرگ صلاحیت‌های ویژه داده می‌شود، کارهای تخنیکی به معین‌های وزارات سپرده شده و کابینه سیاسی می‌گردد چون آیینه تمام مردم افغانستانن باید باشد.
رییس جمهور غنی گفت که ننگرهاریان بار دیگر او را رییس جمهور کردند.
گفتنی است که صبح امروز محمد اشرف غنی برای بررسی وضعیت امنیتی مشرقی به ولایت ننگرهار رفت.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا