آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

ضمیر کابلوف:

در نبود امریکایی‌ها جنگ جدید در افغانستان شروع نمی‌شود

ضمیر کابلوف نماینده خاص ولادیمیر پوتین برای افغانستان، پس از یک نشست سه جانبه در واشنگتن، شنبه (۳ حمل) گفته است که بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برقراری آتش‌بس، جنگ دوباره آغاز نخواهد شد.

ضمیر کابلوف نماینده خاص ولادیمیر پوتین برای افغانستان، پس از یک نشست سه جانبه در واشنگتن، شنبه (۳ حمل) گفته است که بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برقراری آتش‌بس، جنگ دوباره آغاز نخواهد شد.
به نقل از تاس، ضمیر کابلوف نماینده خاص رییس جمهور روسیه برای افغانستان پس از یک ملاقات سه جانبه با همتاهایش از امریکا و چین، گفته است که ما دست کمک خود را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا به عنوان یک بازیگر خارجی برای کمک به روند صلح شرکت می‌کنیم.
وی همچنان گفته است:« بسیاری از این هراس دارند که اگر امریکا (افغانستان) را ترک کند، خلای قدرت، فروپاشی و جنگ به وقوع خواهد پیوست. اما حقیقت این است که این چنین نخواهد بود. اگر رویدادها مطابق به سناریوی توافق بر سر خروج نیروهای خارجی و ایجاد آتش‌بس صورت گیرد، هیچ جنگی نخواهد بود.»
وی افزوده است که مردم افغانستان باید این فرصت را داشته باشند تا خودشان نظم را برقرار کنند.
آقای کابلوف تاکید کرده است:« مردم افغانستان دمکراسی خودشان را خواهند داشت، اشکال ملی که می‌تواند از عناصر هنجارهای دمکراتیک شناخته شده استفاده کند. نکته اصلی این است که نظام جدید حکومتداری در افغانستان حقوق تمام لایه های مردم افغانستان را تضمین می‌کند.»
نماینده خاص رییس جمهور روسیه برای افغانستان همچنان از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان سخن گفته است.
وی گفته است:« اگر حضور پایگاه‌های امریکایی منجر به شکست تروریزم نشود، این ملاحظات مطرح می‌شود که هدف این پایگاه‌ها چیست؟ پایگاه‌های نظامی برای جنگ علیه طالبان ضروری نیست و آن‌ها علیه داعش نیز استفاده نمی‌شود.»
آقای کابلوف همچنان افزوده که ما این مطلب را به طور مستقیم با آن‌ها (امریکایی ها) در میان گذاشتیم.
او گفته است:« ما از آن‌ها (امریکا) مبارزه علیه تروریزم را می‌شنویم، اما می‌فهمیم که وضعیت واقعی چگونه است. این امر تلاشی برای حفظ حضور نظامی جهت داشتن نفوذ استراتژیک بر کل منطقه است – از روسیه گرفته تا چین، ایران، پاکستان و غیره.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا