آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

دوستم:

در نبود عطا محمد نور در بلخ، داعش در شمال قوت می‏گیرد

جنرال دوستم معاون اول ریاست‏ جمهوری و عضو برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان در خصوص تلاش برای کنارزدن عطا محمد نور از مقام ولایت بلخ، ضمن اعلام حمایت از آقای نور گفته است که دور کردن وی از ولایت بلخ زمینه را برای رشد و قوت گرفتن گروه داعش در ولایت‏‌های شمال کشور فراهم می‏‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال دوستم که از طریق تیلفون در یک نشست فرهنگی فدراسیون ترکتباران در بروکسل بلژیک صحبت داشته بیان کرده است که برکناری عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ به سود مردم افغانستان نیست.
در همین حال،عطا محمد نور نیز در یکی از سخنرانی‌هایش در بین هوادارانش گفته است: «والی بلخ می‌مانم تا پروژه طالبان و داعش ناکام شود.»
از سویی هم، برخی جوانب و آگاهان مسایل سیاسی به این باور هستند که حلقات خاصی در حکومت در تلاش انتقال داعش به شمال کشور می‌باشند و عطا محمد نور به عنوان مانع باید از راه برداشته شود.
قابل ذکر است که ارگ ریاست جمهوری روز دوشنبه، ۲۷ قوس اعلام کرد که محمد اشرف‌ غنی، رئیس جمهور ، «استعفای عطامحمد نور، والی بلخ» را تایید کرده است. آقای نور این استعفا را به شدت رد کرده و افزوده که پاسخ زور را با زور می‏‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا