آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

وزارت دفاع:

در نبود نیروهای امریکایی امنیت کشور را تأمین می‌کنیم

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که اردوی ملی تقریبا تمام عملیات زمینی و هوایی را به عهده دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی می‌توانند در نبود نظامیان امریکایی امنیت کشور را تأمین کنند.

وزارت دفاع
به گزارش خبرگزاری دید، روح الله احمدزی سخنگوی این وزارت در حالیکه از تاثیر کاهش نیروهای امریکایی در کشور چیزی نگفته است، اما تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی می‌توانند در نبود نیروهای امریکایی امنیت کشور را تامین کنند.
سخنگوی وزارت دفاع ملی شام روز گذشته، شنبه(۲۷ جدی) در صحبت با رسانه‌ای، گفته است که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در حال حاضر نزدیک به صددرصد عملیات را به‌گونه مستقلانه در مقابل تروریزم به پیش می‌برند و از توانایی‌های لازم در بخش عملیات‌ زمینی و هوایی برخوردار هستند و افزون بر آن تعهدات جامعه جهانی و همکاران ستراتیژیک افغانستان در ادامه کمک و همکاری‌ با نیروهای امنیتی و دفاعی پابرجاست و این کمک‌ها ادامه خواهد داشت.
ماموریت حمایت قاطع (ناتو) در افغانستان نیز اعلام کرده است که ارتش افغانستان امور آموزش و پرورش نیروهای تازه جذب شده را به دست گرفته است.
این سازمان روز گذشته، در یک پیام تویتری نوشته بود رهبری وزارت دفاع می‌تواند سربازان توانای را برای تامین امنیت افغانستان آماده سازد.
این درحالی است که وزارت دفاع امریکا اخیرا اعلام کرد است شمار نیروهایش در افغانستان را به ۲۵۰۰ تن کاهش داده است.
از سویی هم، رحمت‌الله اندر سخنگوی شورای امنیت ملی گفته است که کاهش نیروهای امریکایی تأثیری بر جنگ جاری در افغانستان ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا