آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

فعالان جامعه مدنی:‌

در نشست قطر اشتراک می‌کنیم

ماری اکرمی رییس شبکه زنان می‌گوید که از آنان نیز در این نشست دعوت رسمی صورت نگرفته است، اما آنان تصمیم دارند که در این نشست اشتراک کنند.

شماری از زنان و فعالان جامعه مدنی اعلام کرده‏اند که در نشست قطر که برای صلح افغانستان برگزار می‌شود، اشتراک می‌کنند. عزیز رفیعی رییس مجتمع جامعه مدنی کشور می‌گوید که هنوز به صورت رسمی از آنان در نشست قطر دعوت نشده است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای رفیعی افزود که احتمال دارد از آنان دعوت رسمی صورت بگیرد.
او هم‌چنان گفت:‌«ما به هر جلسه‌ای یا به هر فرصتی که صلح را در کشور آورده بتواند، آرزو داریم که در آن باشیم. انصافاً‌ شاید ما جهتی باشیم که بتوانیم دردها و پیام‌های مردم را در آن نشست به طرف‌ها برسانیم، چون تا کنون آنان پیام‌های طرف‌ها را به یک‌دیگر نرسانده‌اند، احزاب سیاسی بحث و مشکل اقتدار خود را صحبت می‌کند، پل اصلی میان مردم و طرف‌های نشست متاسفانه وجود ندارد.»
او تاکید کرد:«امیدواریم جامعه مدنی پل ارتباطی خوبی میان مردم و طرف‌های نشست باشد. جامعه مدنی وابسته به دولت نباشد، جامعه مدنی وابسته به احزاب سیاسی نباشد و جامعه مدنی وابسته به گروه طالبان نباشد، امیدوارم جامعه‌ مدنی صدای واقعی مردم در این نشست باشد.»
رییس مجتمع جامعه مدنی گفت که برای اشتراک در نشست قطر نیازی نمی‌بینند که با حکومت، سیاسیون و یا گروه طالبان مشورت کنند.
قرار است که نشست قطر میان شماری از سیاسیون کشور و نمایندگان گروه طالبان، پس از پنجمین دور مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در قطر برگزار شود. پنجمین دور نشست نمایندگان امریکا و طالبان قرار است در ۲۵ ماه روان میلادی در قطر برگزار شود.
در همین حال، ماری اکرمی رییس شبکه زنان می‌گوید که از آنان نیز در این نشست دعوت رسمی صورت نگرفته است، اما آنان تصمیم دارند که در این نشست اشتراک کنند. خانم اکرمی افزود همان قدر که مردان در این نشست حضور پیدا می‌کنند باید زنان نیز حضور داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا