آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

گروه طالبان:

در نشست قطر هیچ‌کس از حکومت نمایند‌گی نمی‌کند

گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که هیچ کس به نمایندگی حکومت افغانستان در نشست آینده قطر اشتراک نخواهد کرد.

گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته است که هیچ کس به نمایندگی حکومت افغانستان در نشست آینده قطر اشتراک نخواهد کرد.
گروه طالبان امروز دوشنبه (۱۹ حمل) در واکنش به معرفی هیئت همه شمول حکومت برای شرکت در نشست قطر گفته که نشست آینده سیاسون و طالبان در قطر هرگز نشست یا مجلسی از مذاکرات (رسمی صلح) نیست.
در اعلامیه طالبان آمده که این نشست، کنفرانسی است که اشتراک کنندگان آن تنها دیدگاه‌ها و پالیسی‌های خود را بیان می‌کنند و موقف‌شان را به دیگران می‌رسانند.
طالبان تاکید کرده «در این نشست هیچ کس به نمایندگی از اداره کابل شرکت نمی‌کند، اگر مثل نشست قبلی (نشست مسکو) نام کسی از وابستگان اداره کابل در لیست اشتراک کنندگان باشد، او تنها به گونه شخصی شرکت می‌کند و نظر شخصی‌اش را ابراز خواهد کرد.»
این در حالی است که محمد عمر داودزی رییس دبیرخانه شورای عالی صلح نیز گفته است که هیئتی که در مذاکرات سیاسیون با طالبان در قطر اشتراک خواهد کرد، نظریات خود را ارائه می‌کند و این نشست قطر جزو مذاکرات رسمی صلح با طالبان نیست.
در نشست دیروز شورای مصالحه که در ارگ برگزار شده بود؛ چهار کمیته برای تشخیص خطوط سرخ گفت‌وگو با طالبان، گزینش هیئت مذاکره کننده، انکشاف شورای مصالحه و طرزالعمل وظایف هیئت مذاکره کننده، موظف شده‌ است.
عبدالرب رسول سیاف، حبیبه سرابی معاون شورای صلح، محمدکریم خلیلی رییس شورای صلح، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، هرکدام در راس این کمیته‌ها توظیف شده‌اند تا روز چهارشنبه( ۲۱ حمل) که نشست دوم این شورا برگزار می‌شود، تمامی پیش‌نویس‌های مربوط را جهت تصویب آماده کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا