آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

حنیف اتمر:

در نشست مسکو توافقات کلیدی به دست آمده است

محمد حنیف اتمر مشاور پیشین شورای امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور می‌گوید که نشست مسکو بسیار به شکل خوب و در جهت مثبت در جریان است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای اتمر امروز چهارشنبه «۱۷ دلو» در حاشیه دومین روز نشست مسکو در مورد رسیدن به صلح در افغانستان به خبرنگاران گفت که در این نشست خوشبینی‌های زیادی ایجاد شده است.
به گفته او، در چند ساعت آینده اعلامیه مشترک این نشست صادر خواهد شد. موضوعات و توافقات کلیدی در این نشست به دست آمده که در اعلامیه گنجانیده خواهد شد.
پیش از این نیز گفته شده بود که در روز دوم نشست مسکو میان سران احزاب سیاسی و نمایندگان طالبان، روی صدور یک اعلامیه مشترک کار خواهد شد.
نشست مسکو با اشتراک حدود ۷۰ سیاستمدار به شمول ۱۰ عضو دفتر طالبان در قطر، روز گذشته در محل برگزاری این نشست در مسکو آغاز شد.
حامدکرزی، حنیف اتمر، محمد محقق، استاد عطا محمد نور، حکمت خلیل کرزی، ذبیح‌الله مجددی، سید حامد گیلانی، گلبدین حکمتیار، شهنواز تنی، مولوی عبدالسلام ضعیف، وحید مژده و اسماعیل خان از مهم‌ترین اشتراک کنندگانی هستند که با هیئت طالبان به سرکردگی شیرمحمد عباس ستانکزی رییس سابق دفتر طالبان در قطر گفت‌وگو خواهند کرد.
ریاست این نشست را حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و شیرمحمد عباس استانکزی رییس پیشین دفتر طالبان در قطر برعهده دارند.
این در حالی است که رییس جمهور غنی شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که اشتراک کنندگان این نشست صلاحیت اجرایی ندارند و نمی‌توانند از افغانستان نمایندگی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا