آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

در ٥ سال آینده ٣.٨ میلیارد دالر در بخش تولید برق سرمایه‌گذاری می‌شود

خبرگزاری دید: کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی می‌گوید که تا ٥ سال آینده پروژه‌های مختلف تولید برق تکمیل می‌شود که افغانستان را در زمینه تولید برق به خودکفایی نزدیک می‌کند.

کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی در جلسه نوبتی خود در قصر مرمرین با بحث همه‌جانبه پیرامون موضوعات ارایه شده، برنامه ٥ ساله وزارت آب و انرژی در مورد انکشاف سکتور برق ارزیابی و در مبادی تایید شد.

بر اساس این برنامه در پنج سال آینده به ارزش حدود ۳.۸ میلیارد دالر پروژه‌های مختلف تولید برق تکمیل خواهد شد، که بر بنیاد آن افغانستان قرار است در زمینه تولید برق به خودکفایی نزدیک شود.

در این نشست، در مورد توزیع زمین اتحادیه تولید کنند‌گان و صادرکنندگان قالین افغانستان، به کمیته مشترک به ریاست وزارت صنعت و تجارت وظیفه سپرده شده تا موضوع یاد شده را به طور همه‌جانبه ارزیابی و در نشست آینده به این کمیته گزارش دهد.

از سویی هم، به کمیته متشکل از نمایندگان وزارت‌های عدلیه، مالیه، معادن و پترولیم و آب و انرژی وظیفه داده شده است، تا قرارداد سه‌جانبه تولید برق از گاز طبیعی میان شرکت برشنا، تصدی افغان گاز و بیات پاور را همه‌جانبه ارزیابی و در جلسه آینده به این کمیته گزارش دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا